Új tulajdonos élesztené fel a Bristol márkát
A Bristol a 2011-es csődeljárás óta nem igazán tért magához, legutóbb, tavaly tavasszal pedig már felszámolási eljárás indult a cég ellen. Onnan halászta ki a márkanevet, a jogokat és még ki tudja, mi mindent Jason Wharton, akinek állítólag elég komoly tervei vannak a céggel.
Úgy hallani, először néhány, a folytonosságot biztosító autóval igyekezne újra felépíteni a márka mögött álló szervezetet. Gyártanának a 411-esből, a Fighterből és a Speedsterből is néhány modernizált példányt, átdolgozott futóművel, elektronikával, a Chrysler 6,4 literes V8-as Hemi motorjaival és nyolcfokozatú ZF automata váltóval. Ám ezek az újratervezett régi modellek csak átmeneti megoldásként szolgálnának, míg el nem készül egy vadonatúj modell.
A terv az, hogy 2026-ra, a márka nyolcvanadik születésnapjára elkészüljön egy elektromos sportkocsi – ezt egyelőre Bristol Buccaneer néven emlegetik – amely aztán hosszabb távra is biztosíthatja a márka túlélését.
Egyelőre a kis sorozatú gyártás szervezése folyik: az első új Bristolokat 2022-ben szeretnék átadni. A cégtulajdonos szerint 8 példány készül majd egy-egy típusból egyszerre, és igyekeznek a régebbi típusokat korszerűvé tenni, amennyire lehetséges, például a 411-es új változatába független felfüggesztés kerül a korábbi merev tengelyes megoldás helyett.
Úgy tűnik, hogy a márka alapvető jellegét megtartaná az új tulajdonos: a korszerűsített autók, és a majdani elektromos modell is igen magas áron kínál majd teljes személyre szabhatóságot: a nagyrészt kézi munkával készülő típusokért állítólag 300 ezer font – 124 millió forint – feletti összeget kérnek majd.