Kiderült, mit tud az elektromos Opel Manta

2021.05.19. 09:38

Az már az előzetes képek alapján sejthető volt, a régi és új megoldások érdekes keveréke az Opel Manta GSe: az egyedi kupé egy 1,6 literes, első generációs Mantából készült, amiben ugyan lecseréltek néhány kulcsfontosságú elemet, de nagyrészt azért az 1970-ben bemutatott eredeti konstrukciót őrzi.

A legfontosabb újdonság nyilván az átalakított hajtás: a benzinmotor helyére 145 lóerős és 225 Nm csúcsnyomatékú villanymotort építettek, ami, úgy tűnik, még nem terheli túl az eredeti hajtásrendszer többi részét, mivel minden más változatlanul maradt, beleértve a négyfokozatú sebességváltót is. Ez ugyan teljesen felesleges, mivel a villanymotor negyedik fokozatban is simán elindítja az autót, de nyilván egyszerűbb volt megtartani, mint egy új erőátviteli elemet gyártani a helyére, ami összeköti a motort a kardánhajtással.

A villanymotort egy 31 kWh-s akkumulátor táplálja, ami a gyáriak szerint úgy 200 km-es hatótávot eredményez, és a fedélzeti 9 kW-os töltővel nagyjából négy óra alatt tölthető fel újra, ha teljesen lemerítették.

A hajtás mellett a Manta GSe másik modern megoldása a kijelző-technológia. Egyrészt az orrát a hűtőrács és a lámpák helyén egy hatalmas kijelző foglalja el, másrészt belül is eltüntették a mutatós műszereket, a helyükre egy 12 és egy 10 hüvelykes LCD panel került. Emellett az új kárpitozás, és a csúcsminőségű hifi képviseli a korszerűséget a belső térben, míg a kis közepű kormánykerék, a kurblis ablakok és az eredeti, szűkös méretek emlékeztetnek a múltra. Kívül az egyedi, 17-es Ronal felnik és a jellegzetes sárga-fekete festés révén igyekeztek korszerűsíteni a látványt, a Manta máig elegánsnak ható formatervéhez azonban nem nyúltak.

A látványos kupé nyilvánvalóan egyedi példány marad, és leginkább arra szolgál, hogy felhívja a figyelmet a márkára, azon belül is a közeljövőben érkező GSe modellekre. A jelzés a sportosabb hangulatú és kialakítású elektromos és hibrid Opelekre kerül majd, méghozzá valószínűleg néhány éven belül: nem lenne meglepő, ha készülne ilyen a Corsa mellett a hamarosan érkező új Astrából is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.