Már tavasszal láthattuk, hogy milyen is lesz az i4-es, de a hivatalos bemutató kapcsán már tényleg minden lényeges adatot közöltek a típusról.

A leglényegesebb új információ, hogy kétféle hajtáslánccal lesz elérhető az i4. Az alapkivitel neve eDrive40 lesz: ebbe egy 340 lóerős villanymotor kerül, amely a két hátsó kereket hajtja. Ez egy nettó 81,5 kWh-s akkumulátorból kapja az energiát. Ez WLTP szabvány szerint 590, az amerikai EPA mérés szerint 482 km megtételére lehet elegendő egy töltéssel. Az alapmodell 100 km/h-ra 5,7 másodperc alatt gyorsulhat, a végsebessége pedig 190 km/h lesz.
Az erősebb kivitel az i4 M50 nevet kapja, és kétmotoros hajtáslánccal érkezik. Ennek a maximális összteljesítménye 544 lóerő lesz, ami 3,9 másodperces gyorsulási időt eredményez 100-ig. Ennek a kivitelnek a végsebessége is magasabb, 225 km/h. Mivel az akkumulátor ugyanaz a két hajtásban, így az M-es változat hatótávja valamivel kevesebb: WLTP szerint 510, EPA szerint 394 km tehető meg egy töltéssel. Az akkumulátor 11 kW-os váltóáramú töltőről mintegy 8 óra alatt tölthető fel teljesen, de az akkumulátor egyenáramú gyorstöltőről 200 kW csúcsteljesítmény felvételére is képes.
Az autó méreteiben egyébként nem tér el drámaian a 3-as szedántól, amellyel azonos alapra épül: a hossza 4,79 méter, a szélessége 1,85 méter, a magassága 1,45 méter, a tengelytávja pedig 2,86 méter. A csomagtér mérete alaphelyzetben 470 literes, az alapkivitel tömege pedig 2050 kilogramm üresen.
Érdekes módon az i4 árait egyelőre csak néhány piacra adta meg a BMW, így az például kiderült, hogy az Egyesült Államokban az alapváltozat 55 400 dollárért (úgy 15,7 millió forintért), az M50 pedig 65 900 dollárért (18,7 millió forintért) lesz kapható. Ugyanakkor az európai árakról egyelőre mélyen hallgatnak, ami azért is érdekes, mert elvben itt lesz először kapható a típus, már ez év novemberétől, miközben Észak-Amerikába csak 2022 első negyedétől szállítják az i4-est.
A német szaksajtóban egyébként elég vad becslések jelentek meg: ezek szerint Európában akár 70 ezer eurót (24,2 millió forintot) is elkérhetnek az alapmodellért.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

