A BMW legújabb fegyvere a versenypályákon nem csak karcsúbb és erősebb lesz, de a gyáriak szerint fenntartani is olcsóbb, mint az elődjét.
A túlméretes kupék után mintha ismét észszerűbb útra lépne a BMW versenyrészlege. Az új M4 GT3 legalábbis erre enged következtetni: ez már nem lóg ki a méretével a mezőnyből, és ez talán az esélyeit is javítja. Az M Gmbh eddig ugyanis az M6 típus alapjaira épített GT3-as versenyautót a megrendelőinek, 580 lóerős 4,4 literes ikerturbós motorral, ám most bemutatták új gépüket a kategóriában, amely az M4-esen alapszik.
Az új gép háromliteres hathengeres turbómotort kap, ennek ellenére valamivel erősebb, mint az elődje: a gyári adat 590 lóerő. Az autóba az Xtrac szállít hatfokozatú versenyváltót, és persze itt is csak a hátsó kerekek kapnak hajtást.
Az M4 GT3 fejlesztése már jó ideje folyik, de az első éles bevetés csak most következik: a hét végén tartják az ADAC Nürburgring 24h versenyt, ahol elsőként áll rajthoz a típus nyilvánosan.
Az új BMW versenyautó természetesen a privát csapatoknak is rendelkezésére áll majd, méghozzá egy egész kicsivel kedvezőbb áron, mint az elődje: 415 ezer euróért kínálják majd, ami 4000 euróval kevesebb az M6 GT3 áránál.