Az eredeti tervek szerint kétféle Model S Plaid csúcsmodell készült volna: a normál változat, 628 km-es hatótávval, és a +, ami 834 km-t tehetne meg egy töltéssel.
Az eltérés a kettő közt az akkumulátor lenne: az előbbi változatba a már bevált 2170-es Panasonic cellákból álló akkut építik, az utóbbi viszont a 4680-as Tesla cellákat kapta volna, amelyeket a tavalyi akkumulátor-napon jelentettek be.
Hogy mit jelent az, amit Elon Musk mondott, hogy nincs szükség a Plaid+-ra, mivel az alapváltozat túl jól sikerült, nehéz megmondani – lehet, hogy sikerült nagyobb hatótávot kihozni a kisebb cellás akkumulátorból, mint tervezték. De az legalább ugyanilyen erős lehetőség, hogy Musk csak azt igyekszik elkerülni, hogy a potenciális Tesla-ügyfelek a + változatra várjanak, ahelyett, hogy megvásárolnák a Plaid-et, aminek a bemutatóját a héten tartják.
A Model S új, 112 900 dolláros csúcsváltozata Elon Musk szerint minden idők leggyorsabb tömeggyártású autója lesz, és ha ez a megállapítás túlzónak is tűnik, az 1,99 másodperces gyorsulási idő 96 km/h-ig tényleg elég rekordgyanús.