Az eredeti Quattro S1 versenyautó hangulatát több tanulmányautóval megpróbálta már feltámasztani az Audi, de náluk mindig áldozatul esett egy aktuális költségcsökkentési hullámnak. Most egy másik cég, az E-Legend próbálkozik meg ugyanezzel, már elektromos alapokon.
A formaterv, ha lehet, minden eddiginél pontosabban ragadja meg a Quattro célszerű, szögletes lényegét. Az utcai autóból faragott szögletes kupéból faragott versenyautóhoz képest elegánsabb, látszik, hogy ezt formatervező rajzolta, nem csak így sikerült. Ám a legfontosabb ismertetőjegyek, a szögletes orr, a trapéz-profilú tető, a nagy sárvédő-szélesítések mind a helyükön vannak. A Quattro rajongók valószínűleg szeretni fogják az EL1 néven bemutatott gépet, ami egy jó nagy lépés a siker felé.
Az öthengeres benzinmotor persze ma már nem vállalható, így az EL1 elektromos hajtást kap: 800 V rendszerfeszültségű akkumulátort és három villanymotoros hajtást, ami 816 lóerős. Állítólag szériagyártmányból érkezik a hajtáslánc – egyesek a Porsche Taycanra tippelnek, de biztosat nem tudunk – az EL1 karosszériája azonban könnyű, karbonszálas szerkezet lesz, így a tömege 1,68 tonna lehet, amiből a 90 kWh-s akkucsomag 550 kg-ot nyom.
A múltidéző kupé ilyen műszaki tartalommal természetesen villámgyos: 2,8 másodperc alatt érheti el a százas tempót, a végsebessége pedig 255 km/h.
Az E-Legend nem gondolkodik nagy sorozatokban: az EL1-ből egy Roding nevű prototípus-építő cégnél készíttetnek 30 példányt, amelyekből 1,06 millió euróért adnának egyet-egyet. Vetélytársnak sem az átlagos autókat tekintik, sokkal inkább az olyan elektromos hiperjárműveket, amilyen a Rimac Nevera vagy a Lotus Evija: ezekhez képest az EL1 még csak nem is drága.
A terv az, hogy 2023-ban elkészítik az első 12 autót, 2024-ben pedig a maradék 18-at is. Eközben jönnek a további modellek: az EL2 állítólag Lancia Stratos formájú lesz, az EL3 pedig egy harmadik rali-legendára hasonlít majd, bár ezt még nem választották ki.