Májusban mutatták be a Toyota nagy terepjárójának új generációját, a Land Cruiser 300-at, amely főleg a Közel-Keleten és Oroszországban népszerű, az USA-ba és az EU-ba viszont már nem fogják elhozni a modellt, valószínűleg a Lexus LX-nek szánják a szerepét. A világpremieren ugyan nem hívták fel rá a figyelmet, de a hivatalos fotókat megnézve feltűnhetett egy különleges részlet a beltérben: néhány változatot hagyományos indítógomb helyett ujjlenyomatolvasóval szereltek fel.
Az ujjlenyomatos indítás nem új dolog, a Hyundai már 2018-ban kínált ilyen funkciót a Santa Fe-hez, de az egyéb technológiák miatt (kulcsnélküli indítás, telefonos azonosítás) nem igazán terjedt el. Hogy a Toyota mégis miért próbálkozik meg a biometrikus azonosítással, annak okát a Land Cruiser sajátos helyzetében kell keresni. A terepjáró (és Lexus-rokona) az egyik legnagyobb számban lopott Toyota-modell Japánban (egyes statisztikák szerint 1000 LX-ből 50-et elloptak), amelyeket akár egyben akár alkatrésznek éppen az említett, egyébként is kétes hírű piacokra exportálnak. Ezt támasztja alá, hogy az ujjlenyomatolvasó pont az orosz és a japán specifikációkban lesz alapfelszereltség.
A megoldás persze felvet egy sor kérdést, például hogy a szerelők, autómosók, parkolófiúk miként tudják majd beindítani az autót, de a BestCarWeb által megkérdezett autó-lopási szakértő a rendszer biztonságosságát is megkérdőjelezte: mivel az autótolvajok sok esetben közvetlenül a CAN-buszra utaznak, az ujjlenyomatos azonosítás nem jelent plusz akadályt, ezzel párhuzamosan meg is szerezhetik az érzékeny adatot. Mivel a Toyota egyelőre nem közölt részleteket, a szakértő lehetségesnek tartja, hogy egyéb védelmi mechanizmusokkal is kiegészítik az ujjlenyomatolvasót.