A vártnál és a tervezettnél lényegesen gyorsabban vált villanyhajtásra a Mercedes Ola Källenius vezérigazgató csütörtöki bejelentése szerint. 2030-ig összesen 40 milliárd eurót fordítanak az elektromos átállásra, mert a következő évtized elejére már szeretnének képessé válni arra, hogy csak elektromos hajtású járműveket gyártsanak és értékesítsenek.

Az Európai Bizottság a napokban mutatta be a Fit for 55 nevű klímacsomagját, ami sok más mellett kitér a belső égésű motoros autók korlátozására is, és eszerint 2035 után nem lehetne új benzines és dízelautót értékesíteni Európában. A nagy gyártók terveivel ez többé-kevésbé egybe vág, és sokan már előbb teljesítenék az elvárást. A Mercedes friss bejelentése szerint gyorsítanak korábbi terveiken, és amíg eredetileg 2030-ra tervezték, hogy az értékesítésük ötven százalékát a részben vagy tisztán villanyosok adják, ezt a célt előrehozzák 2025-re.
2035 után nem lehetne új benzines és dízelautót értékesíteni Európában
Sok más mellett az autós közlekedés is megkapja a fontos határdátumait egy uniós javaslatban.
A Mercedesnél/Daimlernél nem csak százalékokkal dobálóztak, de elárulták a hogyanokat is. Például azt, hogy a következő években nyolc új akkumulátorgyárat húznak fel (ebből négyet Európában), melyek együttes éves kapacitása meghaladja majd a 200 GWh-t. Ezek az üzemek sztenderdizált cellákat gyártanak majd, amik a Mercedes autóinak 90 százalékában használhatóak lesznek.
Ola Källenius beszéde szerint 2025 lesz egyfajta fordulópont a márkánál. Attól az évtől már semmit sem fognak költeni a belső égésű hajtások fejlesztésére, és abban az évben három teljesen új villanyautós platformmal is kijönnek. A még közelebbi jövőről pedig azt érdemes tudni, hogy 2022-ben már három kontinens összesen hét üzemében nyolcféle különböző EQ (Mercedes nyelvén a villanyautó) készül majd.

A 2030-as határral kapcsolatban nem tettek végleges kijelentést a Mercedes-nél. Mint mondják, addigra már képesek lesznek rá, hogy ha kell, kizárólag elektromos autókat adjanak el, de ha egyes piacokon nem ezt várják el az igények, ott vélhetően egy ideig még marad más is a kínálatukban.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

