Az 1971-es Spa-i 24 órás túrakocsi-versenyen született az AMG első versenygyőzelme, ennek emlékére most három GT3-as versenyautót építettek, az 50 évvel ezelőtti győztes versenyautó jellegzetes színeiben.
Az akkor még független tuningcégként működő AMG csempészte vissza a Mercedes nevét a versenysportba, miután a vállalat 1955-ben, a halálos Le Mans-i baleset után beszüntetett mindenféle versenytevékenységet. A versenyautó-alapnak teljesen alkalmatlannak tűnő 300 SEL 6.8 luxuslimuzint építették át, ezzel győztek Spa Francorchamps-i 24 órás túrakocsi-versenyen. A jellegzetes, egyszínű vörös festése, és hatalmas méretei miatt Vörös Disznóként emlegetett autó ezzel történelmet írt, az esetmény 50. évfordulóját az AMG ennek megfelelően nem is veszi félvállról.
Az idei Spa-i 24 órásra három vörös GT3-as versenygépet készítettek, annak a három versenyautónak az alapjaira, amelyeket az utóbbi bő évtizedben használtak. A legkülönlegesebb talán az SLS, amelyhez állítólag a legutolsó, még érintetlen karosszériát szedték elő a raktárból: ez az autó 2010-től futott gyári színekben. Ezen felül a 2016-os AMG GT3-ból, és az aktuális AMG GT3-ból is készítettek egyet-egyet a jellegzetes vörös színben, a korabeli szponzormatricáknak megfelelő színes matricákkal.
Úgy tűnik, a három egyedi, versenykész autót eladásra szánják, méghozzá elég komoly árcédulákkal. Értelemszerűen az SLS a legdrágább, ezért 650 ezer eurót kérnek, a 2016-os AMG GT3 ára 575 ezer euró lesz, az aktuális AMG GT3-ast pedig pontosan félmillió euróra tartják. Ám valószínű, hogy a három autó értéke ezek után már csak növekszik majd, így az sem túl valószínű, hogy a majdani vásárlók tényleg versenyautóként alkalmaznák bármelyiket.