Tovább késik a Tesla über-sportkocsija
Igazán nagy meglepetéssel állt elő a Tesla 2017 őszén, amikor bemutatták a Roadster II-t – az most senkit ne zavarjon, hogy valójában egy kellemes vonalvezetésű kupéról van szó, nem pedig roadsterről. Akkor azt ígérték, hogy 2020-ban jöhet a gyártásra érett változat, ha minden a tervek szerint alakul. Nem alakult.

Elon Musk tavaly tavasszal már bejelentette a késést, akkor úgy fogalmazott, a desszert csak a főétkezés után jöhet. Vagyis elsőbbséget élvez a Model Y felfuttatása és a németországi gyár felépítése. Idén év elején már biztató hírek jöttek, mondván, a tervezési szakaszon már átesett a Roadster II. Az új ígéret 2022 volt a gyártás beindítására.
Most jött egy újabb fordulat – vagyis épp, hogy nem fordulat – a sportos Tesla ügyében: Musk a Twitteren írt arról, hogy 2023-ra csúszik az új Roadster. Jelenleg ugyanis olyan késések és hiányok jellemzik az ellátási láncot, hogy egyszerűen hiába lenne akárhány új modelljük, azok gyártását és szállítását úgysem tudnák megoldani. Ebből azért jól látszik, hogy ők sem kerülhetik el a világjárvány, valamint a félvezetőhiány következményeit, hatásait.
A félvezetőhiányra egyébként szinte minden gyártó másképp reagál. Vannak, akik egyszerűen leállnak, és várják a változást, míg mások, mint mondjuk a General Motors bizonyos rendszerek kihagyásával szállítják le az autókat. A Tesla eddig elég jól megoldotta a helyzetet, a nehézségek ellenére az első és második negyedévben is rekordot döntöttek. Az áprilistól június végéig tartó időszak volt például az első olyan három hónapos periódus, amikor 200 ezer fölötti példányszámot értek el.
A Roadster II-re visszatérve egyébként elmondható, hogy olyasvalamire számíthatunk, ami jobban megy bármi másnál. Az ígéretek 1,9 másodperces 0-100-ról szólnak, de a SpaceX-csomagos sportkocsi akár 1,1 alatt is elérheti a százat, végsebessége akár 400 km/h fölötti lehet. Minden eddiginél nagyobb akkucsomagra van kilátás, bődületes hatótávval. Csak győzzük kivárni.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

