Tovább késik a Tesla über-sportkocsija
Igazán nagy meglepetéssel állt elő a Tesla 2017 őszén, amikor bemutatták a Roadster II-t – az most senkit ne zavarjon, hogy valójában egy kellemes vonalvezetésű kupéról van szó, nem pedig roadsterről. Akkor azt ígérték, hogy 2020-ban jöhet a gyártásra érett változat, ha minden a tervek szerint alakul. Nem alakult.
Elon Musk tavaly tavasszal már bejelentette a késést, akkor úgy fogalmazott, a desszert csak a főétkezés után jöhet. Vagyis elsőbbséget élvez a Model Y felfuttatása és a németországi gyár felépítése. Idén év elején már biztató hírek jöttek, mondván, a tervezési szakaszon már átesett a Roadster II. Az új ígéret 2022 volt a gyártás beindítására.
Most jött egy újabb fordulat – vagyis épp, hogy nem fordulat – a sportos Tesla ügyében: Musk a Twitteren írt arról, hogy 2023-ra csúszik az új Roadster. Jelenleg ugyanis olyan késések és hiányok jellemzik az ellátási láncot, hogy egyszerűen hiába lenne akárhány új modelljük, azok gyártását és szállítását úgysem tudnák megoldani. Ebből azért jól látszik, hogy ők sem kerülhetik el a világjárvány, valamint a félvezetőhiány következményeit, hatásait.
A félvezetőhiányra egyébként szinte minden gyártó másképp reagál. Vannak, akik egyszerűen leállnak, és várják a változást, míg mások, mint mondjuk a General Motors bizonyos rendszerek kihagyásával szállítják le az autókat. A Tesla eddig elég jól megoldotta a helyzetet, a nehézségek ellenére az első és második negyedévben is rekordot döntöttek. Az áprilistól június végéig tartó időszak volt például az első olyan három hónapos periódus, amikor 200 ezer fölötti példányszámot értek el.
A Roadster II-re visszatérve egyébként elmondható, hogy olyasvalamire számíthatunk, ami jobban megy bármi másnál. Az ígéretek 1,9 másodperces 0-100-ról szólnak, de a SpaceX-csomagos sportkocsi akár 1,1 alatt is elérheti a százat, végsebessége akár 400 km/h fölötti lehet. Minden eddiginél nagyobb akkucsomagra van kilátás, bődületes hatótávval. Csak győzzük kivárni.