Új sportmodellt mutatott be a Honda
Type R még nem érkezett a legújabb Civicből, de átmeneti megoldásként bemutatták az Si változatot – legalábbis Észak-Amerikában – amely, kerek 200 lóerős, így már lehet vele egy jót autózni.
Az előző generáció Si változata még 205 lóerős volt – a motor maga nagyon hasonló, 1,5 literes, turbós – de a gyáriak szerint az öt lóerőért bőven kárpótol az alacsonyabb fordulaton jelentkező nyomatékcsúcs és a csúcsteljesítmény elérése után lassabban csökkenő teljesítmény.
Az új Si természetesen kézi váltóval készül, és javítottak az áttételezésén, így váltásoknál úgy 10%-kal kisebbeket ejt a fordulatszámon. Ezen kívül a motor kapott egy fordulatszám-egyeztető rendszert, ami bárki számára simává teszi a váltásokat.
Az új karosszéria nem csak 1,2 centivel szélesebb hátsó nyomtávot, és 3,5 centivel hosszabb tengelytávot hozott, de nagyobb merevséget is, ami a gyáriak szerint szintén jót tesz a menetdinamikának. Ám a sofőr nem is ezt fogja érezni, hanem a polgári Civic változaténál 79%-kal keményebb szilenteket a futóműben, a vastagabb stabilizátorokat, és úgy általában az autó sportosnak szánt hangolását.
A belső teret is ebben a szellemben dolgozták át: a versenyautókban használt kagylóülésekre emlékeztető, oldalról erősen támasztó első üléseket építenek ebbe a változatba, és a műszerfal dekorációin is látszik, hogy igyekeztek eltérni a konfekció-autóbelsőtől, ahol csak lehetett.
Biztosat még nem tudunk, de több mint valószínű, hogy ezt a csak benzinmotoros változatot a Honda Európába nem hozza el: valószínű, hogy itt már csak hibrid változatok lesznek, esetleg a Type R-ből még készülhet európai kivitel. Ezt az olcsóbb sportváltozatot azonban valószínűleg hiába várjuk.