Megkezdte működését a Bugatti Rimac
Az év egyik legmeglepőbb híre volt, hogy a Bugatti márka irányítását a horvát Mate Rimac veszi át. Az új, közös cég pedig épp most kezdi meg a működését.

A megállapodás legérdekesebb része egyértelműen a tulajdonosi struktúra, amely az operatív irányítást úgy adja Mate Rimac kezébe, hogy a Bugatti és a Rimac legnagyobb tulajdonosa mégis a Porsche marad. A bonyolult, kétlépcsős rendszer eredményeképp Mate Rimac a sportkocsigyártó vegyesvállalat 19,25%-os tulajdonosa lesz, míg a Porsche 57,1%-ot tart a kezében a Bugatti Rimacból. Ugyanakkor a struktúra azt is garantálja, hogy Mate Rimacot a Porsche nyers erővel nem szoríthatja ki saját vállalkozásából, és a Rimac villanyautó-hajtással kapcsolatos műszaki fejlesztései egy külön cégben, a VW csoporttól függetlenül folyhatnak tovább.
Az átszervezés célja egyértelműen az, hogy a Bugattit a Rimac technológiájával újíthassák meg, és ezzel párhuzamosan a Rimac márkának is legyen alkalma megerősödni a VW csoport segítségével. Az új Bugatti-Rimac központja Zágrábban lesz, ahol durván 300 főt foglalkoztatnak, ám egyelőre biztosan megtartják a Bugatti gyárat a franciaországi Molsheimben, a maga 135 fős kollektívájával. Érdekez, hogy emellett Wolfsburgban is működik majd egy 180 fős fejlesztőrészleg, amely a Bugatti Rimacnak dolgozik majd, bár úgy tűnik, ők egyelőre VW alkalmazásban maradnak.
Természetesen a cégvezetést is megosztja a két főrészvényes. A vezérigazgató az új cégben Mate Rimac lesz, ám az elnöki és ügyvezetői posztot Cristophe Piachon kapja, aki eddig a Bugatti gyártási és logisztikai igazgatója volt – alighanem ő irányítja majd tovább a francia üzem napi ügyeit.
Az átszervezés során Stephan Winkelmann, a Bugatti eddigi elnöke esik ki a vezetési struktúrából: ő a jövőben a Lamborghinire koncentrál majd, ahol szintén az elnöki posztot tölti be.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
