Megkezdte működését a Bugatti Rimac
Az év egyik legmeglepőbb híre volt, hogy a Bugatti márka irányítását a horvát Mate Rimac veszi át. Az új, közös cég pedig épp most kezdi meg a működését.
A megállapodás legérdekesebb része egyértelműen a tulajdonosi struktúra, amely az operatív irányítást úgy adja Mate Rimac kezébe, hogy a Bugatti és a Rimac legnagyobb tulajdonosa mégis a Porsche marad. A bonyolult, kétlépcsős rendszer eredményeképp Mate Rimac a sportkocsigyártó vegyesvállalat 19,25%-os tulajdonosa lesz, míg a Porsche 57,1%-ot tart a kezében a Bugatti Rimacból. Ugyanakkor a struktúra azt is garantálja, hogy Mate Rimacot a Porsche nyers erővel nem szoríthatja ki saját vállalkozásából, és a Rimac villanyautó-hajtással kapcsolatos műszaki fejlesztései egy külön cégben, a VW csoporttól függetlenül folyhatnak tovább.
Az átszervezés célja egyértelműen az, hogy a Bugattit a Rimac technológiájával újíthassák meg, és ezzel párhuzamosan a Rimac márkának is legyen alkalma megerősödni a VW csoport segítségével. Az új Bugatti-Rimac központja Zágrábban lesz, ahol durván 300 főt foglalkoztatnak, ám egyelőre biztosan megtartják a Bugatti gyárat a franciaországi Molsheimben, a maga 135 fős kollektívájával. Érdekez, hogy emellett Wolfsburgban is működik majd egy 180 fős fejlesztőrészleg, amely a Bugatti Rimacnak dolgozik majd, bár úgy tűnik, ők egyelőre VW alkalmazásban maradnak.
Természetesen a cégvezetést is megosztja a két főrészvényes. A vezérigazgató az új cégben Mate Rimac lesz, ám az elnöki és ügyvezetői posztot Cristophe Piachon kapja, aki eddig a Bugatti gyártási és logisztikai igazgatója volt – alighanem ő irányítja majd tovább a francia üzem napi ügyeit.
Az átszervezés során Stephan Winkelmann, a Bugatti eddigi elnöke esik ki a vezetési struktúrából: ő a jövőben a Lamborghinire koncentrál majd, ahol szintén az elnöki posztot tölti be.