Azt állítja egy német környezetvédelmi csoport, hogy nyolc, a kibocsátási teszteket átverő készüléket találtak a Mercedes hathengeres dízeleinél, amelyek egyébként megfeleltek az Euro 6-os normáknak.

A Deutsche Umwelthilfe (DUH) szervezet konkrét adatokkal is szolgált, Felix Domke szakértő kutatásai szerint a nitrogén-oxidok (NOx) koncentrációja 500 százalékos kiugrásokat mutatott egy 2016-os Mercedes E350d Bluetec tesztjei alatt. Az összes csaló eszközt ennél az egy típusnál találták, ám a DUH szerint az eset az Euro 5-östől egészen a korai Eura 6a és 6b-s besorolású dízelmotorokig valószínűsítheti a csalást.
Az anyacég Daimlert korábban már több mint 774 ezer autó visszahívására kötelezték hasonló "nem engedélyezett eszközök" használata miatt. A mostani vizsgálat szerint hat eszköz a motorok SCR szűrőrendszeréhez kötődik és korlátozza az AdBlue adalék mennyiségét, kettő pedig a kipufogógázok visszaforgatórendszerét manipulálja.
Ezen kívül két szoftver az öregedési faktort használja ki (vagyis az autó futásteljesítményének függvényében, fokozatosan csökkenti a kibocsátást szabályozó rendszer hatékonyságát), a Daimler szerint azért, hogy így növeljék a motorok élettartamát. Csakhogy az egyik eszköz az autó becsült élettartamának első százalékánál, párezer kilométer után működésbe lép, a második pedig a húsz százalékánál. Egy következő szoftver a Sport mód aktiválása esetén korlátozza az AdBlue mennyiségét.
Ha elfogy az AdBlue, megáll minden. És most elfogyott
A modern dízelautók, buszok és kamionok nem indulnak, ha kiürült az AdBlue-tartály. Az AdBlue-gyárak viszont hetek óta leálltak.
Ám nem kell félteni a Daimlert, az ő álláspontjuk szerint ezek az eszközök az egyébként is borzasztóan komplex kibocsátás-szabályozó rendszer részeit képezik, a paraméterezésük pedig már korábban is ismert volt, így nem tekinthetők csalásnak. Emellett a német regionális bíróságok hozzáállása is a gyártóknak kedvez, mivel az ehhez hasonló esetek 95 százalékában nekik adnak igazat.
via Autocar.co.uk
De ha mr dízel Mercik (szerk.)

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
