Azt állítja egy német környezetvédelmi csoport, hogy nyolc, a kibocsátási teszteket átverő készüléket találtak a Mercedes hathengeres dízeleinél, amelyek egyébként megfeleltek az Euro 6-os normáknak.
A Deutsche Umwelthilfe (DUH) szervezet konkrét adatokkal is szolgált, Felix Domke szakértő kutatásai szerint a nitrogén-oxidok (NOx) koncentrációja 500 százalékos kiugrásokat mutatott egy 2016-os Mercedes E350d Bluetec tesztjei alatt. Az összes csaló eszközt ennél az egy típusnál találták, ám a DUH szerint az eset az Euro 5-östől egészen a korai Eura 6a és 6b-s besorolású dízelmotorokig valószínűsítheti a csalást.
Az anyacég Daimlert korábban már több mint 774 ezer autó visszahívására kötelezték hasonló "nem engedélyezett eszközök" használata miatt. A mostani vizsgálat szerint hat eszköz a motorok SCR szűrőrendszeréhez kötődik és korlátozza az AdBlue adalék mennyiségét, kettő pedig a kipufogógázok visszaforgatórendszerét manipulálja.
Ezen kívül két szoftver az öregedési faktort használja ki (vagyis az autó futásteljesítményének függvényében, fokozatosan csökkenti a kibocsátást szabályozó rendszer hatékonyságát), a Daimler szerint azért, hogy így növeljék a motorok élettartamát. Csakhogy az egyik eszköz az autó becsült élettartamának első százalékánál, párezer kilométer után működésbe lép, a második pedig a húsz százalékánál. Egy következő szoftver a Sport mód aktiválása esetén korlátozza az AdBlue mennyiségét.
Ám nem kell félteni a Daimlert, az ő álláspontjuk szerint ezek az eszközök az egyébként is borzasztóan komplex kibocsátás-szabályozó rendszer részeit képezik, a paraméterezésük pedig már korábban is ismert volt, így nem tekinthetők csalásnak. Emellett a német regionális bíróságok hozzáállása is a gyártóknak kedvez, mivel az ehhez hasonló esetek 95 százalékában nekik adnak igazat.
via Autocar.co.uk
De ha mr dízel Mercik (szerk.)