Az egykori szükség-szedánok szellemi utódjának tűnhet, de a méretei és a kidolgozása alapján az új Skoda Slavia igazából az Octavia utódjának is elmenne.
A méretei alapján biztosan, hiszen minden irányban nagyobb az első generációs Octaviánál, és a másodiktól is csak milliméterek választják el. A hossza 4,54 méter lett, a szélessége 1,75 méter, a magassága 1,49 méter, a tengelytávja pedig 2,65 méteres. Csomagtartóban is elég erős az új típus, hátul 521 liternyi tárgy elhelyezésére van lehetőség.
A felhasznált megoldások másutt sem tűnnek még túlhaladottnak: a motorválaszték az ezres háromhengeres és az 1,5 literes négyhengeres benzines turbómotorból áll: az előbbi 115, az utóbbi 150 lóerős. Lényegében azonos azokkal a motorokkal, amelyeket a VW csoport Európában is kínál, bár a Slaviába nem kerül enyhe hibrid hajtás: a benzinmotorhoz hatfokozatú kézi vagy automata váltót kínálnak.
A fedélzeti elektronika is egész korszerűnek hat: a Slavia műszerfalának funkcióját egy 8 hüvelykes lapos kijelző látja el, középen pedig egy 10-es érintőképernyővel találkozhatunk, az elérhető felszerelések között pedig van drótnélküli telefontöltő, USB-C csatlakozók a hátsó utasoknak, kulcs nélküli zár és indítórendszer. A képek alapján ráadásul a belső tér minősége is hasonló ahhoz, amit a Skoda mifelénk kínál.
A Slavia, ahogy a fentiekből sejthető is, legfeljebb viszonylagosan tűnhet olcsónak: egymillió rúpia – 4,3 millió forint – környékéről indul az ára, ami kifejezetten sok egy olyan piacon, ahol ennek az összegnek kevesebb, mint a feléért is adnak új autót.