A Delta Integrale 1993-ban futott utoljára gyári színekben, igaz, addig összesen hat világbajnokságot nyertek vele. Mostanra azonban egyértelműen gyűjtői-múzeumi autó, ezért is meglepő, hogy a jellegzetes, szögletes formával ismét találkozhatunk a versenypályákon.
Pedig így lesz: jövőre a francia GCK Motorsport indít egy Delta Evo-E autót a ralikrossz világbajnoki (WRX) futamokon. A dologban annyi a csavar, hogy egy elektromos restomodról van szó, amely a Kreisel RX1e jelzésű átalakító készletét tartalmazza majd. Ez 680 lóerő csúcsteljesítményt jelent, és állítólag még a Formula 1-es versenyautókénál is jobb gyorsulást.
A GCK korábban Prodrive építette Renault Mégane-okkal indult a WRX futamokon, elég kevés sikerrel, most azonban eredménytől függetlenül garantált, hogy megkapnak minden figyelmet. Ám a csapat alapítója, Gerlain Chicherit szerint nem ez az egyetlen ok, ami miatt az Integralét indítják. „Azért választottul a Lancia Deltát, mert erről az autóról álmodoztunk először.” - mondta.
A Delta WRX-szereplése egyébként mintegy mellesleg egybe is esik a típussal szerzett utolsó, 1992-es ralivilágbajnoki cím harmincadik évfordulójával, bár semmi nem garantálja, hogy sikerül majd ugyanilyen sikeres szezont futni az elektromos változattal a 2022-es WRX szezonban.