Négy legendás Ferrari egy helyen
Igazán kivételes helyzet az, amikor egyszerre több sportautó is áll a garázsban, és ez különösen igaz arra a gyűjtőre, akinek a Ferrari F40-től a LaFerrariig minden csúcsmodell a nevén van. Ezen a soron élőben lehet látni, hogy a leggyorsabb és legerősebb Ferrari miként változott át puritán szörnyetegből egy exkluzív kiegészítővé, ami már nem azokat szolgálja ki, akik a lehető legnyersebb élményre vágynak, hanem a feltűnésre.
Nagyon stílusos Ferrari, annál is több pénzért
Nem jön szembe több ilyen LaFerrari, az egészen biztos, és nem csak azért, mert ki sem mozdítják a garázsból.
![](https://kep.index.hu/1/0/4216/42163/421632/42163292_f6fdde733941836f6ea8d7b7b2e96d75_wm.jpg)
11,8 millió dollárra becsülik a négy autó együttes értékét, amik közül érdekes módon az 1989-es évjáratú F40-es Ferrari a legolcsóbb tétel. Mind közül ez adja meg az igazi szűretlen, zabolátlan ló élményét a leginkább és már csak azért is fontos modell, mert az F40 volt az utolsó, melyet maga Enzo Ferrari hagyott jóvá.
Kabinjában csak két kagylóülés, a kormány, a pedálok és a váltó van. Meg még néhány kapcsoló, de kényelmi felszerelés nincs benne, az ablakok sem elektromos mozgatásúak, a kilincs helyett pedig egy huzalt kell rángatni az ajtó nyitásához. 2,9 literes, 90 fokos hengerszögű V8-as motorját két IHI turbó hergeli, amivel a 480 lovas F40 4,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra. 1989 júliusában készült el a klasszikus Rosso Corsa színű autó, melyet a híres francia kereskedőhöz, Charles Pozzihoz szállítottak le és mostanra 13 219 kilométer van benne.
Eredetileg 400 darabot terveztek gyártani az F40-esből, végül több mint 1300 példány készült belőle, aminél sokkal ritkább lett az utód, melyből 1995-től 1997-ig 349-et adott a világnak a maranellói gyár. 520 lóerős szívó V12-es motorjával az F50-es azt ígérte, hogy a Forma-1-es autó élményét adja meg közúton vezethető változatban. 1996-ban szintén Pozzihoz szállították le a tipikus Ferrari piros autót (több mint 300 darab F50-est adtak el ebben a színben), mely 1318 kilométerrel még egyértelműen szinte új és makulátlan, igazi kincs.
Ritka a jobbkormányos Ferrari F50, ez itt pedig épp olyan
349-ből csak nyolcnak szerelték a rossz oldalra a kormányát a ‘90-es évek mindent vivő Ferrarijából.
Enzo Ferrari után nevezték el a vállalat következő mindent elsöprő gépét, mely a 2002-es Párizsi Autószalonon mutatkozott be, és nem szakadtak el a Forma-1-es kapcsolattól sem. A korábbi F40 és F50 modellekkel ellentetében azonban egészen más stílusú autó lett az Enzo a mindenütt bőrözött beltérrel, klímával és elektromos ablakokkal. A korábbi modellek hangulatát sokkal jobban hozza a testvére, a Maserati MC12.
Formaterve is sokkal látványosabb az eddigieknél, ezért a Pininfarina stúdiónál dolgozó japán Ken Okuyama a felelős, ő rajzolta az 599-est és a Californiát is. 65 fokos hengerszögű, 6,0 literes V12-es motorja 650 lovas és 657 Nm nyomatéka van. 3,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, 350 km/óra a végsebessége és 7 perc 25,21 másodperces időt tud futni a Nürburgringen. A korábbiak után már talán az sem meglepő, hogy a most 4760 kilométeres, Rosso Corsa színű autót 2003 áprilisában Pozzinál vették át.
952 kilométer van a kollekció utolsó darabjában, a LaFerrariban, mely nagy riválisaihoz hasonlóan (Porsche 918 Spyder és McLaren P1) hibrid hajtást kapott. Ennek fő eleme a 8000-es fordulaton 800 lóerős 6,3 literes, V12-es, mely a HY-KERS rendszerrel közösen már 950 lóerős rendszerteljesítményt ad. 100-ra 2,6 másodperc alatt gyorsul a LaFerrari, de a 300-hoz is elég neki 15 másodperc. Ez volt az első Ferrari a Bertone tervezte Dino 308 GT4 óta, melynek formatervét nem a Pininfarina stúdió készítette. Bár a Ferrari már ekkor is bejelentette, hogy nem tervezik az 1951-ben kezdődött kapcsolatot megszüntetni a Pininfarinával, nagyszériás Ferrarit azóta sem rajzoltak.
Lehetne gyors is, de ez a sárga 918 Spyder is csak egy szobor
887 lóerő és 1280 Nm nyomaték, 2,6 másodperces gyorsulás és mégis marad egy szobor a Porsche 918 Spyder.
Szinte bűn feloszlatni ezt a kvartettet, mégis külön árulják az autókat. Maître Etienne Léandri, a monacói ügyvéd és autógyűjtő hagyatéka tele van keveset futott, ritka és ennél fogva roppant értékes Ferrarival, melyekre az Artcurial március közepén tartott aukcióján lehet lecsapni.
Visszapillantó
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=tjelhuikdz&fastid=aumijhfnbtbmqgewualcpenwfokb&nc=0)
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hoppá, befutott a Williams új Forma–1-es autója is!
A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.
- Autódoktor
Rejtélyesen ráz az Astra GSi
Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?
- Hírek
Dodge-vezér: nyitottak vagyunk egy olcsó, Mazda MX-5-szerű sportautóra
Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.
- Hírek
Még a Porsche is küzd: 1900 munkahely szűnik meg idén
2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.
- Hírek
Veterán, nyári gumis Corvette-et támasztottak árokba Solymáron
Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.
- Technika
Egy jó autóra is lehet félmilliót költeniMűhelyPRN: Ford Mondeo 2,0 TDCi – 2014.
A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.
- Tesztek
Kék villogó kellett volna ehhez a melóhozTeszt: BMW X3 M50 xDrive - 2025.
Az X3-ba előbb-utóbb beleszeret az ember, és ha az a 381 lóerős M50 csúcsváltozat, akkor ez viharos gyorsasággal bekövetkezik.
- Hírek
Rekordévet zárt a Ferrari, egy új Fiat Panda árát kapják bónuszként a dolgozók
A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.
- Hírek
912 lóerős V8-assal érkezhet a Lexus LFA utódja, akár már idén ősszel
A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.
- Hírek
Valaki bezörgött a Mazdával a rekettyésbe. Szerinted mi lehetett a baj?
Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!
- Belsőség
Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből
Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
- Tesztek
Virtuális spanyol virtusTeszt: Cupra Tavascan Endurance 77 kWh - 2025.
Olcsóbb, mint a többiek és jobban néz ki. Hol itt a csapda?
- Hírek
F1: merész fejlesztésekkel növelné az előnyét 2025-ben a McLaren
A különbségek annyira kicsik, hogy ha nem fejlesztünk a lehető leggyorsabban, pillanatok alatt elvesztjük minden előnyünket. – nyilatkozta Stella.
- Hírek
A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
- Közélet
Újravizsgáztunk KRESZ-ből, az eredmény minket is meglepett
Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.
- Hírek
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
- Hírek
Rendőri utasításra közlekedett az autópályán egy rommá tört Ferrari
Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.
- Égéstér
Itt a Murvaélet!
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
- Hírek
Horogkereszteket rajzoltak egy Tesla Superchargerhez Massachusetts államban
Egyre több ilyen jellegű akcióról tudni az Egyesült Államokban.
- Hírek
Frissítve: megszüntették a gázömlést, ami miatt korábban lezárták a 11-es főutat
Megnyitották a forgalom előtt a 11-es főutat.
- Hírek
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
- Hírek
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
- Belsőség
Befutó, záróbuli és mégsem adjuk el a Tigrist!TC Bamako 2025/14
Belefáradtunk az alkudozásba a helyi kereskedőkkel, és a szállás sem elsőre lett meg, viszont van egy jó ötletünk!
- Hírek
A Corvette ZR1 még a 911 GT3 RS-t is elverte pályán
Az 1079 lóerős szörny több amerikai versenypályán is hihetetlen rekordokat döntött.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=qnkkeoffsg&fastid=gddroiqaiqiamjlmscalsogvrrkh&nc=0)