Négy legendás Ferrari egy helyen
Igazán kivételes helyzet az, amikor egyszerre több sportautó is áll a garázsban, és ez különösen igaz arra a gyűjtőre, akinek a Ferrari F40-től a LaFerrariig minden csúcsmodell a nevén van. Ezen a soron élőben lehet látni, hogy a leggyorsabb és legerősebb Ferrari miként változott át puritán szörnyetegből egy exkluzív kiegészítővé, ami már nem azokat szolgálja ki, akik a lehető legnyersebb élményre vágynak, hanem a feltűnésre.
Nagyon stílusos Ferrari, annál is több pénzért
Nem jön szembe több ilyen LaFerrari, az egészen biztos, és nem csak azért, mert ki sem mozdítják a garázsból.

11,8 millió dollárra becsülik a négy autó együttes értékét, amik közül érdekes módon az 1989-es évjáratú F40-es Ferrari a legolcsóbb tétel. Mind közül ez adja meg az igazi szűretlen, zabolátlan ló élményét a leginkább és már csak azért is fontos modell, mert az F40 volt az utolsó, melyet maga Enzo Ferrari hagyott jóvá.
Kabinjában csak két kagylóülés, a kormány, a pedálok és a váltó van. Meg még néhány kapcsoló, de kényelmi felszerelés nincs benne, az ablakok sem elektromos mozgatásúak, a kilincs helyett pedig egy huzalt kell rángatni az ajtó nyitásához. 2,9 literes, 90 fokos hengerszögű V8-as motorját két IHI turbó hergeli, amivel a 480 lovas F40 4,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra. 1989 júliusában készült el a klasszikus Rosso Corsa színű autó, melyet a híres francia kereskedőhöz, Charles Pozzihoz szállítottak le és mostanra 13 219 kilométer van benne.
Eredetileg 400 darabot terveztek gyártani az F40-esből, végül több mint 1300 példány készült belőle, aminél sokkal ritkább lett az utód, melyből 1995-től 1997-ig 349-et adott a világnak a maranellói gyár. 520 lóerős szívó V12-es motorjával az F50-es azt ígérte, hogy a Forma-1-es autó élményét adja meg közúton vezethető változatban. 1996-ban szintén Pozzihoz szállították le a tipikus Ferrari piros autót (több mint 300 darab F50-est adtak el ebben a színben), mely 1318 kilométerrel még egyértelműen szinte új és makulátlan, igazi kincs.
Ritka a jobbkormányos Ferrari F50, ez itt pedig épp olyan
349-ből csak nyolcnak szerelték a rossz oldalra a kormányát a ‘90-es évek mindent vivő Ferrarijából.
Enzo Ferrari után nevezték el a vállalat következő mindent elsöprő gépét, mely a 2002-es Párizsi Autószalonon mutatkozott be, és nem szakadtak el a Forma-1-es kapcsolattól sem. A korábbi F40 és F50 modellekkel ellentetében azonban egészen más stílusú autó lett az Enzo a mindenütt bőrözött beltérrel, klímával és elektromos ablakokkal. A korábbi modellek hangulatát sokkal jobban hozza a testvére, a Maserati MC12.
Formaterve is sokkal látványosabb az eddigieknél, ezért a Pininfarina stúdiónál dolgozó japán Ken Okuyama a felelős, ő rajzolta az 599-est és a Californiát is. 65 fokos hengerszögű, 6,0 literes V12-es motorja 650 lovas és 657 Nm nyomatéka van. 3,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, 350 km/óra a végsebessége és 7 perc 25,21 másodperces időt tud futni a Nürburgringen. A korábbiak után már talán az sem meglepő, hogy a most 4760 kilométeres, Rosso Corsa színű autót 2003 áprilisában Pozzinál vették át.
952 kilométer van a kollekció utolsó darabjában, a LaFerrariban, mely nagy riválisaihoz hasonlóan (Porsche 918 Spyder és McLaren P1) hibrid hajtást kapott. Ennek fő eleme a 8000-es fordulaton 800 lóerős 6,3 literes, V12-es, mely a HY-KERS rendszerrel közösen már 950 lóerős rendszerteljesítményt ad. 100-ra 2,6 másodperc alatt gyorsul a LaFerrari, de a 300-hoz is elég neki 15 másodperc. Ez volt az első Ferrari a Bertone tervezte Dino 308 GT4 óta, melynek formatervét nem a Pininfarina stúdió készítette. Bár a Ferrari már ekkor is bejelentette, hogy nem tervezik az 1951-ben kezdődött kapcsolatot megszüntetni a Pininfarinával, nagyszériás Ferrarit azóta sem rajzoltak.
Lehetne gyors is, de ez a sárga 918 Spyder is csak egy szobor
887 lóerő és 1280 Nm nyomaték, 2,6 másodperces gyorsulás és mégis marad egy szobor a Porsche 918 Spyder.
Szinte bűn feloszlatni ezt a kvartettet, mégis külön árulják az autókat. Maître Etienne Léandri, a monacói ügyvéd és autógyűjtő hagyatéka tele van keveset futott, ritka és ennél fogva roppant értékes Ferrarival, melyekre az Artcurial március közepén tartott aukcióján lehet lecsapni.
Visszapillantó

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
