Eddig talán nem is fordult elő, hogy ennyire egyértelműen látszott volna a rokonság egy Maserari és egy Alfa Romeo között, de a Grecale esetében feltűnő, hogy az övvonal alatt eltérő forma a tető környékén a Stelvio arányait követi, sőt, még a részletek is hasonlóak.
Az indok egyszerű: műszakilag azonos a két autó, a gyártás is ugyanazokon a gépsorokon folyik majd. A legfontosabb eltérés a két típus között, hogy a Grecale bő 17 centivel hosszabb, 4,86 méteres, és a tengelytávja is nagyobb, 2,9 méteres, ami bő 8 centivel hosszabb az Alfa testvér értékénél. Az új modell szélessége 1,98 méter, a magassága pedig 1,66 méter lett.
A motorválaszték is nagyon hasonlít a testvérmodellére, bár csak benzines négy- és hathengeresekből áll, a 2,2 literes dízelt kihagyják a Maseratiból. Ráadásul minden motorváltozat egy kicsit erősebb az Alfáénál: az alapmotor a 48 voltos hibrid hajtásba kötött kétliteres, turbós négyhengeres, ami a GT felszereltségű fapados kivitelben is kerek 300 lóerős. Ezzel is elég jól megy a Maserati SUV-ja: 5,6 másodperc alatt éri el a százas tempót, és 23,7 alatt a kétszázat.
Lesz egy másik kétliteres is, 330 lóerővel: ezt a Modena jelzésű második felszereltségi szinttel kínálják majd, és hangyányival még gyorsabb lesz: 5,3 másodperc alatt érheti el a százas, 21,9 alatt pedig a kétszázas sebességet. A négyhengeresek végsebessége egységesen 240 km/h lesz.
A csúcsmodellbe háromliteres, 90 fokos V6-ost építenek, amivel kapcsolatban természetesen az MC20-as Nettuno motorját emlegeti a gyári sajtóanyag, de teljesítményben közelebb áll a Stelvio csúcsmotorjához. A Grecale hathengerese húsz lóerővel ad le többet: 530 lóerő a csúcsteljesítménye, ami persze csodát tesz egy ilyen szép darab SUV-val is: 3,8 másodperc alatt gyorsítja százra, 13,8 alatt kétszázra, és 285 km/h elérésére teszi képessé. A motor egyik újdonsága, hogy a jobb hengersort teljesen le tudja kapcsolni, ha épp nem kell az összes lóerő – nyilván ez is hozzájárul a 11,2 literes átlagfogyasztáshoz. Ez a motor a Trofeo kivitelhez jár majd.
A Modena és a Trofeo nem csak az erősebb motorban tér el az alapkiviteltől, de 3,4 centivel szélesebb nyomtávú hátsó futóművet is kapnak, ami miatt a karosszéria hátsó része is szélesebb ezeken a modelleken. A V6-os változathoz pedig alapjáron jár a légrugós felfüggesztés, amely akár hat centis hasmagasság-változtatásra is képes a választott üzemmód függvényében.
Később érkezik majd az elektromos hajtású Folgore változat is - erről egyelőre annyi derült ki, hogy 400 V-os elektromos rendszert, és 105 kWh-s akkucsomagot kap majd.
Belül a legfontosabb újítást a vadonatúj fedélzeti rendszer: ez dupla központi kijelzővel készül. Ezt felül egy 12,3 hüvelykes, alul pedig egy kicsit más szögben álló 8,8 hüvelykes kijelző alkotja. Ezen felül természetesen a műszerfalat is egy képernyővel váltották ki, sőt, ilyen technológia jeleníti meg a műszerfal közepén az óra képét is.
A Grecale természetesen komoly prémium hangrendszerrel érkezik: az alapmodellekbe is 14 hangszóró kerül, a legdrágább kivitelekhez pedig 21 hangszórós, 1200 wattos rendszert kínálnak.