Eddig talán nem is fordult elő, hogy ennyire egyértelműen látszott volna a rokonság egy Maserari és egy Alfa Romeo között, de a Grecale esetében feltűnő, hogy az övvonal alatt eltérő forma a tető környékén a Stelvio arányait követi, sőt, még a részletek is hasonlóak.

Az indok egyszerű: műszakilag azonos a két autó, a gyártás is ugyanazokon a gépsorokon folyik majd. A legfontosabb eltérés a két típus között, hogy a Grecale bő 17 centivel hosszabb, 4,86 méteres, és a tengelytávja is nagyobb, 2,9 méteres, ami bő 8 centivel hosszabb az Alfa testvér értékénél. Az új modell szélessége 1,98 méter, a magassága pedig 1,66 méter lett.
A motorválaszték is nagyon hasonlít a testvérmodellére, bár csak benzines négy- és hathengeresekből áll, a 2,2 literes dízelt kihagyják a Maseratiból. Ráadásul minden motorváltozat egy kicsit erősebb az Alfáénál: az alapmotor a 48 voltos hibrid hajtásba kötött kétliteres, turbós négyhengeres, ami a GT felszereltségű fapados kivitelben is kerek 300 lóerős. Ezzel is elég jól megy a Maserati SUV-ja: 5,6 másodperc alatt éri el a százas tempót, és 23,7 alatt a kétszázat.
Lesz egy másik kétliteres is, 330 lóerővel: ezt a Modena jelzésű második felszereltségi szinttel kínálják majd, és hangyányival még gyorsabb lesz: 5,3 másodperc alatt érheti el a százas, 21,9 alatt pedig a kétszázas sebességet. A négyhengeresek végsebessége egységesen 240 km/h lesz.
A csúcsmodellbe háromliteres, 90 fokos V6-ost építenek, amivel kapcsolatban természetesen az MC20-as Nettuno motorját emlegeti a gyári sajtóanyag, de teljesítményben közelebb áll a Stelvio csúcsmotorjához. A Grecale hathengerese húsz lóerővel ad le többet: 530 lóerő a csúcsteljesítménye, ami persze csodát tesz egy ilyen szép darab SUV-val is: 3,8 másodperc alatt gyorsítja százra, 13,8 alatt kétszázra, és 285 km/h elérésére teszi képessé. A motor egyik újdonsága, hogy a jobb hengersort teljesen le tudja kapcsolni, ha épp nem kell az összes lóerő – nyilván ez is hozzájárul a 11,2 literes átlagfogyasztáshoz. Ez a motor a Trofeo kivitelhez jár majd.
Új szuper-V6-os jön a Maseratinál
Az új biturbó hathengeres 200 lóerő felett ad le literenként, és tele van érdekes megoldásokkal.
A Modena és a Trofeo nem csak az erősebb motorban tér el az alapkiviteltől, de 3,4 centivel szélesebb nyomtávú hátsó futóművet is kapnak, ami miatt a karosszéria hátsó része is szélesebb ezeken a modelleken. A V6-os változathoz pedig alapjáron jár a légrugós felfüggesztés, amely akár hat centis hasmagasság-változtatásra is képes a választott üzemmód függvényében.
Később érkezik majd az elektromos hajtású Folgore változat is - erről egyelőre annyi derült ki, hogy 400 V-os elektromos rendszert, és 105 kWh-s akkucsomagot kap majd.
Belül a legfontosabb újítást a vadonatúj fedélzeti rendszer: ez dupla központi kijelzővel készül. Ezt felül egy 12,3 hüvelykes, alul pedig egy kicsit más szögben álló 8,8 hüvelykes kijelző alkotja. Ezen felül természetesen a műszerfalat is egy képernyővel váltották ki, sőt, ilyen technológia jeleníti meg a műszerfal közepén az óra képét is.
A Grecale természetesen komoly prémium hangrendszerrel érkezik: az alapmodellekbe is 14 hangszóró kerül, a legdrágább kivitelekhez pedig 21 hangszórós, 1200 wattos rendszert kínálnak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
