Herbert Diess, a VW csoport vezérigazgatója újabb fajsúlyos bejelentést tett: újabb elektromos típusok készülnek, ezúttal a villanyautó-kínálat aljára. Volkswagen, Skoda és Cupra néven is lesz egy-egy kivitel, más stílusban, de azonos műszaki tartalommal, és már a gyártás helyét is kijelölték.
A három autóról Diess egyelőre három felületes vázlatot mutatott, d ezeken is látszik a lényeg: a forma márkánként elég markánsan eltérő stílusú lesz, nyilván úgy, ahogy más stílusú az azonos alapokra épített Audi Q4 E-tron, a Skoda Enyaq és a VW ID.4 is. Ugyanakkor a három típus ugyanott készül majd: egy új üzemben, Spanyolországban. Ez már csak azért is logikus döntés, mert itt épít új akkumulátorgyárat a Volkswagen, és úgy tűnik, az új villanyautók is friss gyártósorokon készülhetnek.
Összesen 10 milliárd eurós beruházásról beszélt a VW vezér, de ez nyilván mindennel együtt értendő, a gyárépítéstől a meglevő martorelli és pamplonai gyárak átszerszámozásán át a típusfejlesztésig.
Magukról az autókról a vázlatokon túl egyelőre elég keveset árultak el, de ezek alapján nagyjából Volkswagen T-Cross, illetve Seat Arona jellegű, négy méter körüli elektromos autókra számíthatunk. Ezek várhatóan olcsóbbak lesznek, mint a 35 ezer euró körül induló VW ID.3, de nem lenne meglepő, ha drágábban adnák a valamivel 27 ezer euró alatt induló VW e-UP-nál, amelyet időről időre újra elkezd gyártani a VW, hogy olcsó villanyautó is legyen a kínálatban.
Így, három évvel a gyártás beindítása előtt persze egy csomó részlet van még a VW új villanyautóival kapcsolatosan, ami nem világos, de elég valószínű, hogy a most jellemző súlyos alkatrészhiányon úrrá lehetnek addigra, így az új trió akár a cégcsoport új slágere is lehet. Az ID modellek iránti kereslet már most is azt mutatja, hogy Nyugat-Európában már van fizetőképes kereslet a villanyautók iránt, és az évtized közepére hevesebb verseny várható az európai gyártók közt, ami még lejjebb viheti az árakat.