A VW visszahozhatja a legendás Scout terepjárót
Az International Harvester egykori terepjárója, a Scout legendás: az 1961-től 1980-ig forgalmazott modell a polgári terepjárók divatjának egyik húzómodelljeként ismert. Így merülhetett fel, hogy a Volkswagen feltámassza a típust, igaz, nem pont az eredeti recept szerint.
A Volkswagen csoport a Navistar International 2020-as felvásárlásával jutott hozzá a Scout jogaihoz. És bár azt az üzletet azért kötötték, hogy nagyobb szeletet kapjanak az amerikai teherautó-piacból, a Wall Street Journal szerint a Scout nevét is újrahasznosíthatják egy elektromos terepjárón.
A lap értesülései szerint a VW csoport akár egymilliárd dollárt is rászánhat a projektre, amellyel azonban akár két fontos piacot is megcélozhat: a nagy amerikai pickupokét, amelyet jelenleg még egyértelműen az amerikai márkák uralnak, illetve az olyan terepjárókét, mint a Jeep Wrangler vagy a Ford Bronco.
A VW számára egyébként a Bronco fogadtatása lehet az egyik ösztönző tényező a projekt megvalósításához: a Ford a szintén a 60-as években gyökerező modell korszerű változatából egyszerűen nem képes annyit gyártani, ahányat megvennének, ami azt jelzi, hogy a múltidéző formák és nevek még mindig nagyszerűen működnek az amerikai piacon.
A WSJ szerint a Volkswagen évi 250 ezer Scout márkajelzésű autó elkészítésére készül, a gyártást pedig legkorábban 2026-ban indíthatják be.