Még furcsábbá válik a Lexus RX
Ideje volt megújítani a 2015-ben bemutatott Lexus RX-et, amely most új műszaki alapokra kerül, és négyhengeres hibrid hajtásokat kap, viszont formai szempontból az elődmodell nyomdokain jár.
Az NX éleivel lett pusztítóan dögös az RX
Megkapta a Predator-szájat és mindent, amitől ma Lexus egy Lexus. Szép, de plug-in kéne még.

Röviden talán úgy lehetne összefoglalni, hogy az új RX is úgy lóg ki az átlagos SUV-k közül, ahogy a Lexusoktól eddig is megszoktuk. Megtartották a jellegzetes, hátul ereszkedő és elkeskenyedő oldalablak-vonalat, ami azt az érzést kelti, mintha csak az előző generációt frissítették volna, és az ajtókon futó éleknek és domborításoknak is csak az íve változott, miközben más gyártóknál az ilyen 2010-es évek eleji formai megoldások lassan teljesen eltűnnek.
Ugyanakkor az RX markánsan új orrkialakítást kapott: a korábbi homokóra-hűtőrács felfelé szélesedő része helyére egy kitüremkedő rész, afféle orr került, és ezzel a motorháztető is magasabban, kevésbé megdöntve futhat. A fényszórók is újak, ugyanakkor megtartották az eddig alkalmazott LED-csík formáját, ami egy újabb, a folytonosságot erősítő vonás.
Pedig ha valaki az eddigi RX felújítását látná az új generációban, az nagyot tévedne. Az NX-hez hasonlóan ez a modell is átkerült a GA-K jelzésű platformra, és bár ugyanolyan hosszú, mint az elődje – 4,89 méteres – hat centit nőtt a tengelytávja, 2,5-öt a szélessége, és szélesedtek a nyomtávok is, elöl másfél, hátul öt centivel.
Ez a vadonatúj Lexus NX. Tényleg, nem vicc!
Első ránézésre olyan, mint egy félválról vett ráncfelvarrás, pedig ez teljesen új autó, teljesen új alapokon.
Az igazán nagy változások azonban hajtás-fronton jönnek. Az RX-be a korábbi hathengeresek helyett csak négyhengeres motorokat építenek, és már csak hibrid hajtásrendszerrel. Az alapmodellbe, a 350h-ba 2,5 literes szívómotor kerül, a hibrid rendszer összteljesítménye itt 245 lóerő lesz. A következő teljesítményszintet 306 lóerővel az RX450h+ képviseli, amibe konnektoros hibrid hajtásrendszer kerül, a 350-esévek megegyező fokozatmentes hajtással és 2,5 literes motorral. Ebbe 18,1 kWh-s Li-ion akkumulátort építenek, amivel 65 km-t elmehet tisztán elektromos hajtással is.
A harmadik, legerősebb változat, az 500h az alapmodellhez hasonlóan hagyományos Toyota hibrid rendszert kap NiMH akkumulátorral, itt viszont a váltó és a motor az újdonság. A váltó hatfokozatú automata, a hidrodinamikus nyomatékváltó helyén egy villanymotorral, a motor pedig egy új, 2,4 literes, turbós négyhengeres. Itt is csak a rendszer összteljesítményét adták meg, ami 371 lóerő, így ez a változat állítólag 6 másodperc körül gyorsulhat százra.
Az autó belsejében a domináns elem az NX-ből már ismert, Tazuna fantázianevű műszerfal-megoldás, nagy, 14 hüvelykes középső kijelzővel és digitális műszerfallal, de sok fizikai gombbal a gyakran használt funkcióknak.
Érdekes, hogy a három üléssoros, öt méter hosszú L változatról, amely az előző generáció nagy dobása volt, egy szót sem ejtettek. Ez persze jelentheti azt, hogy később visszatérnek hozzá, de valószínűbb, hogy egyszerűen lemondtak arról a változatról.
Az európai piaci bevezetés időpontjáról, és az árakról egyelőre nem ejtettek szót, de az előd árazása alapján az új változat is a 65-80 ezer eurós ársávba várható.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
