Úgy néz ki, hogy a jövő hónapban áll le Ulsanban az első Ioniq gyártása, az autóé, amely a Hyundai villanyautó-fejlesztésének kezdőpontja volt.
Az Ioniq 2016-ban mutatkozott be, egy olyan időszakban, amikor még nem lehetett igazán felmérni, hogy milyen irányban indul el a személyautó-fejlesztés. Ezt a bizonytalanságot tükrözi, hogy rögtön háromféle változat készült belőle: Prius-szerű, kis akkus hibrid, konnektoros hibrid, illetve tisztán elektromos kivitel. Időközben azonban jóval korszerűbb elektromos és hibrid modelleket fejlesztettek ki a Hyundainál, így a hat éves típus mostanra sok tekintetben már elavultnak számít. Lényegében a nevét is újrahasznosították már: az újabb típusok esetében az Ioniq már egyfajta almárkaként működik, és nem típusjelzésként.
Így nem is túl meglepő, hogy közvetlen utódot nem terveznek az Ioniq számára: teljes villanyautó-család veszi át a szerepét a Hyundai kínálatában.