Az új 3-as az első határozott lépés a Polestar számára egy komolyabb kínálat kialakítása felé. Ugyan lényegében egyszerre fejlesztenek több típust, de ezek közül először a 3-as sorszámút tervezik bemutatni, amely egy nagy elektromos SUV lesz, természetesen tisztán elektromos hajtással.
Erről mutattak most egy oldalnézeti fotót, amelyen jól látszanak a formaterv jellegzetességei. Az autó teteje érdekes átmenet a hagyományos ötajtós, és a kupéforma között: a hátsó ajtók végéig szinte vízszintes a tető, és hátrébb is csak minimálisan ereszkedik, így várhatóan nem lesznek problémák a fejtérrel hátul sem, viszont a kupé-jelleget erősíti, hogy hátul felfelé húzták az oldalablaksor alsó peremét.
A formaterven a 2-es egyértelmű volvós jellegének már nyoma sincs: időközben a Polestar is kialakította saját formatervezési sablonját, amellyel szériagyártású modellen itt találkozhatunk elsőként. A Precept tanulmányéhoz hasonlóan itt is az orr-rész peremére kerültek a fényszórók, viszont a formaterv alapvető, skandinávos egyszerűsége megmaradt a nagy, egységes felületek és egyszerű kontúrok révén.
A hajtásról egyelőre csak annyit tudunk, hogy tisztán elektromos lesz, és az autóba épített akkumulátor mérete 600 km körüli hatótáv elérését teszi lehetővé WLTP ciklus szerint. Emellett várhatóan a LIDAR szenzor is az alapfelszerelés része lesz, ezzel valósítják majd meg az autópályán használható önvezető funkciót.
A Polestar még legalább két új típus bemutatását tervezi: a 4-es egy kisebb, kupétetős modell lesz, míg az 5-ös egy ötajtós, Tesla Model S jellegű és méretű autó – ezeket a tervek szerint a következő két év során mutatnák be. Ezek révén szeretnék megtízszerezni a márka eladásait: a 2021-ben eladott 29 ezer Polestar 2-es helyett 2025-ben 290 ezer autó eladását tervezik.