Rob Dahm egy tehetséges autóépítő csávó, aki mellesleg rendkívüli módon vonzódik a bolygódugattyús motorokhoz. A Mazda RX-7 szerinte csak így az igazi és kimondottan sértőnek találja, ha valaki egy Chevy LS V8-cal fosztja meg a Mazdát az összetéveszthetetlen Wankel-hangjától. Épp ezért ő volt az az ember, aki revansként belógatott egy Corvette-be egy Wankelt és elment vele egy Corvette-találkozóra trollkodni.
Ezekkel a kreatív kreténségekkel addig vitte, hogy végül eljutott az amerikai Top Gearbe, ahol az American Tuned nevű blokkban élheti ki magát. Most itt is van egy hiánypótló kreálmány: az offroadozásra felkészített Mazda MX-5. Nem épp megszokott alap, de manapság nagy divatja van annak, hogy direkt olyan autókat építenek meg aránylag terepképessé, amik a valóságban egyáltalán nem erre valók.
Ez az MX-5 sincs egyébként túlgondolva: megemelték a futóművét és alápakoltak egy szett kereket hatalmas terepgumikkal. Több más helyen is hozzányúltak, hogy teljes legyen a hangulat, de az átépítés gerincét a futómű és a gurulók adják. Kapott például egy elég határozott bukókeretet, ami abból a szempontból semmiképp nem hülyeség, hogy a terepezésben fokozottan benne van a borulás lehetősége, az pedig egy nyitott autóban nem vicces.
A hajtásban a rövidebb differenciálmű jelenti a legnagyobb különbséget, illetve a gyári motor alá felszereltek egy masszív védőlemezt, ami szintén egy indokolt lépésnek tűnik. A végeredmény egyébként hihetetlenül szórakoztatónak tűnik és még így is átjön az MX-5-ről, hogy mennyire jól kitalált és remekül vezethető autó. Meg különben is, kinek ne lenne kedve egy kis roadsterből átalakított, könnyű terepjáró-szerűséggel veretni a sivatagban?