A kezdetektől az autóeladás egyik legélesebb fegyvere volt a prospektus: a képekkel, adatokkal és szép ígéretekkel teli füzet, amelyet otthon végigtanulmányozhattak a potenciális vásárlók. Ám úgy néz ki, az internet és a spórolás ezt a műfajt is a múzeumba küldheti, a vonalas telefon, a filmes fényképezőgép és a többi hasonló, még az előző évezredből származó megoldás közé.
A Ford például most Észak-Amerikában jelentette be, hogy felhagy a katalógus-nyomtatással: ezzel évi sok százezer ilyen nyomdai termék nem készül el, amelyek egy jelentős részéből az év- és modellváltások, illetve hibajavítások alkalmával csodás állapotú, soha nem használt hulladék lett volna. Egy korábbi felmérés szerint csak Kanadában évi 800 ezer prospektust nyomtattak, 245 tonna fa felhasználásával.
Az indoklás hivatalosan az, hogy az autóipart sújtó alkatrészhiány miatt spórolnak minden lehetséges módon, így a második negyedévtől nincs több prospektus.
Nyilván egyre több gyártó dönt majd így, annak következtében, hogy az internetet ma már mindenki a zsebében hordhatja, és bármikor megnézheti az azon közzétett adatokat. Ez a nyomdák, a prospektust készítő szakemberek és a gyűjtők számára nyilván szomorú változás, a féktelen, ok nélküli nyersanyagpazarlás megfékezése felé azonban egy újabb kicsi, de határozott lépés lehet.