A müncheni bíróság óriási, 112 ezer eurós (átszámítva 44,2 millió forintos) kártérítés megfizetésére kötelezte a Teslát, miután egy Model X tulajdonos beperelte a gyártót autója Autopilot funkciójának meghibásodása miatt. Az esetről beszámoló Der Spiegel cikke szerint a feldühödött vásárló a per során egy műszaki jelentésre hivatkozott, mely szerint járműve használat közben nem ismerte fel megbízhatóan a forgalmi akadályokat, valamint előfordult, hogy feleslegesen fékezett. A müncheni bíróság ez alapján megállapította, hogy ezek a hibák komoly veszélyt hordoztak magukban, melyből könnyedén fordulhatott volna elő súlyos baleset.
A Tesla jogászai teljesen másképp látták az esetet, szerintük az Autopilot eredendően nem városi közlekedésre lett kifejlesztve. A bíróság ugyanakkor nem fogadta el ezt az érvelést, és közölték, egyáltalán nem reális, hogy a sofőrök vezetés közben manuálisan kapcsolgassák a funkciót attól függően, hogy éppen milyen környezetben autóznak. A Der Spiegel megkereste az ügyben az amerikai gyártót, a cég ugyanakkor nem kívánta kommentálni az esetet.
Érdekes, hogy a Tesla annak ellenére sem hajlandó semmilyen együttérzést mutatni, hogy már az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági ügynöksége is vizsgálatot indított az Autopilot funkció kapcsán. S bár az európai illetve a tengerentúli rendszer merőben eltér egymástól a jogi környezet miatt, mégis figyelemre méltó, hogy az elmúlt hónapok során összesen 16 rendszerrel kapcsolatos esetre derült fény, melyek közül több súlyos sérüléssel, egy pedig halállal végződött.
Az amerikai autógyártó az esetek után azzal védekezett, hogy Autopilot rendszerük ugyan lehetővé teszi, hogy a járművek automatikusan fékezzenek és kormányozzanak a saját sávjukon belül, de az önvezetésre alkalmatlanok. Elon Musk ugyanakkor évek óta ígéri, hogy a Tesla piacra dobja a Full Self Driving tesztverzióját Európában, feltéve hogy a hatóság jóváhagyja azt. Eddig azonban erre nem került sor.