Így üsd el a szarvast, ha már nincs menekvés
Ha az őzek július közepétől augusztus közepéig tartó párzási időszakát már át is vészeltük, korai lenne még fellélegezni. A szarvasbőgésnek éppen szezonja van, a dámvadak barcogása pedig jellemzően októberben kezdődik. Ez nekünk, autósoknak és motorosoknak azért nagyon fontos, mert ebben az időszakban nagyobb eséllyel keresztezzük egymás útjait a vadakkal. Márpedig a gázolást elkerülni nehéz, és ha baj van, nagy eséllyel még a hibásak is mi leszünk. Korábban már adtunk tippeket, hogyan lehet megúszni, most pedig a TEK gépjármű-vezetéstechnikai osztályvezetője beszélt az Infostartnak arról, mit tegyünk, ha nincs menekvés.
Hogyan kerüld ki az eléd ugró szarvast
Tavasszal egyre gyakoribbak a vadgázolások, melyek váratlanul következnek be és nehezen elkerülhetőek.

Hoffer Zsolt a megelőzés kulcsaként a kellő körültekintést említi. Hozzátéve, hogy sötétben nehezebb észrevenni a vadakat, de az árnyékok, a tükröződő szemek árulkodó jelek lehetnek. A sebesség megfelelő megválasztása mellett a folyamatos készenlét is lényeges, ez a helyes üléspozíciót, kormányfogást és látómezőt takarja. Segíthetnek a szembejövő járművek fényei is. Ha a vad kilép elénk, drasztikus lassításra van szükség. Alapvetően a vad mozgásirányával ellentétesen célszerű kormányozni, de mivel nem látunk bele az állat fejébe, nem tudhatjuk biztosan, hogy esetleg megfordul, vagy megáll-e előttünk.
Amikor már nincs esély a gázolás, az ütközés elkerülésére, arra kell törekedni, hogy ne szemből, a szélvédő irányából érkezzen a vad. Ha ugyanis a motortérrel, az autó orrával találkozik az állat, az agancsával, a lábaival, betörheti a szélvédőt, bekerülhet az utastérbe, ott nagyon súlyos sérüléseket okozva – ez ellen nehéz védekezni. Ezért ha látjuk, hogy elkerülhetetlen az ütközés, fel kell engedni a féket, így lassításkor bebólintó orr-rész visszaemelkedik, valamivel magasabb ponton találjuk el a vadat. Közben pedig úgy kell kormányozni, hogy minél nagyobb valószínűséggel a jármű oldala felé csússzon el az állat.
A legideálisabb persze továbbra is az, ha nem következik be az ütközés, mindenki azzal jár a legjobban. De ahogyan az Infostart beszélgetéséből is kiderült, nem mindig lehet elkerülni a gázolást, olyankor jönnek jól a fenti tanácsok. Ezen a linken pedig az úton előforduló állatokról olvashatsz. Mármint, az igazi állatokról.
Forrás: Infostart

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
