Az osztrák KTM fő profilját tekintve ugye motorgyártó, de limitált példányszámban az autós műfajban is kipróbálták már magukat. Az első X-Bow-t 2008-ban dobták piacra, de az még egy BAC Mono, Ariel Atom, Caterham kategóriájú nyitott sportautó volt. A következő generáció már zárt fülkét, a mostani GT-XR pedig már rendszámtáblát is kapott, de a versenypályás technika megmaradt.
Az X-Bow GT-XR-t az Audi 2,5 literes öthengerese hajtja (részecskeszűrő nélkül!), az 507 lóerő egy hétsebességes DSG-n keresztül jut a hátsó kerekekre. A csúcsteljesítményt 6350-es fordulaton adja le, de egészen 7000-ig lehet forgatni. Az autó súlya üresen 1130 kiló, a 0-100-at 3,4 másodperc alatt futja meg, a gyorsulás pedig 280 km/h-ig tart. A verseny-fogyasztásról nincs adat, de a motor és a fülke közé egy 96 literes tankot építenek, a gyári infók szerint egy tankolással 1000 kilométert lehet megtenni.
Az autó alapját karbonteknő és acél segédkeretek adják, a 9 centis hasmagasság és a legális utcai használat miatt érdemes lehet beikszelni az extraként rendelhető hidraulikus emelést.
Versenyautós kiegészítőkből nincs hiány: aki a karbon ülésekre, a kivehető kormányra, az állítható helyzetű pedálokra csak vállat von, annak még mindig okozhat meglepetést, hogy hagyományos ajtó nincs az GT-XR-en, ehelyett a gombnyomásra felemelkedő fülketetőn át lehet bejutni. A hátsó kilátásról hagyományos tükrök helyett kamerarendszer gondoskodik.
A GT-XR a KTM első közúton is legális autója, 284 900 eurót (~114 millió forint) kérnek érte, és évente maximum 100-at terveznek építeni.