SUV-t és villanyautót sem tervez a Bugatti
Alig maradt már olyan gyártó, amely ne ült volna fel, vagy tervezne felülni a hobbiterepjáró-vonatra. A McLaren is fontolgatja egy SUV piacra dobását, a Ferrari pár nap múlva bemutatja a Purosanguét. A másik határozott irány, amerre az autóipar tart, az elektromos hajtás. Na, ezekre mondott most egyszerre nemet a Bugatti.
A Bugatti vezére, a márkát a tavaly év végi összeborulás óta irányító Mate Rimac legalábbis azt mondta a német Automobilwoche című lapnak adott interjújában, hogy a tízéves tervben nem szerepel sem SUV, sem elektromos autó. Rimacnak egyébként is van egy határozott ellenérzése a hobbiterepjárókkal kapcsolatban, nemrég megígérte, hogy a Rimac márkajelzésével soha nem készül ilyen autó.
A mostani, Bugattira vonatkozó ígéret nyilván ennél egy fokkal óvatosabb, mivel egyelőre tízéves távlatról beszél. És bár a SUV gyártása vagy nem gyártása a saját döntésük, a villanyosítást nem odázhatják a végtelenségig, ha Európában – és sok más helyen – 2035-től már csak lokálisan emissziómentes új autót lehet forgalomba helyezni. De ha egyelőre nem is gondolkodnak tisztán elektromos gépekben, azt már maga Rimac is elismerte, hogy a Chiron utódja erősen villanyosított lesz – ezalatt nyilván hibridet kell érteni. De ez már nem újdonság.
A részletek egyelőre rejtélyesek, de arra lehet számítani, hogy a Bugattit eléri a downsizing, vagyis engedniük kell a 16 hengerből. Jó eséllyel vagy tizenkettő így is marad, de kérdés, hogy teljesen új motort fejlesztenek a következő sportautójukhoz, vagy a Volkswagen-csoporton belül nyúlnak valami meglévőhöz, akár a szintén hibridként, jövőre érkező Aventador-utód V12-eséhez. A tisztán elektromos hatótávot legalább 50 kilométerre lőnék be.
Egy biztos, arra, hogy a részletek kiderüljenek, még várni kell. Ugyanis a tervek szerint 2024-ben mutatnák be a hibrid Bugatti sportautót.