Minden ötödik kilométerre jut egy baleset a legveszélyesebb magyar autópályán
A KSH közzétette az idei év második negyedévéről szóló baleseti statisztikáit, amelyekből negatív trend tűnik ki: a tavalyihoz képest 11 százalékkal nőtt a forgalom, amihez 8,6 százalékkal több baleset társul. 4057 személysérüléses közúti balesetben összesen 5451-en sérültek meg, közülük 129 fő hunyt el. Az elmúlt három évhez viszonyítva ez a legmagasabb, de még mindig elmarad a vírus előtti, 2019-es időszak számaitól.
A balesetek 94 százalékáért a járművezetők feleltek, 85 százalékukat személyszállító járművek okozták. Utóbbiak között növekedett az autók (+11%) és a mopedek (+12%) által okozott balesetek aránya, ezzel együtt a motorokkal (-3,2%) és a biciklikkel (-9,1%) kapcsolatos eseteké csökkent.
Az okok között továbbra is a gyorshajtás a leggyakoribb (34 eset), a szabálytalan irányváltás a második (29 eset), az elsőbbségadás elmulasztása pedig a harmadik (11 eset). Pozitív tendencia, hogy az ittas vezetések száma csökkent a tavalyihoz képest, jelenleg az esetek 8 százalékáért felelős.
A helyszínek közül az autópályák biztonsága romlott a legtöbbet, 46 százalékkal 162-re nőtt az esetszám, a halálos áldozatok száma pedig háromról tízre ugrott. A száz kilométernél hosszabb autópályákon száz kilométerenként átlagosan 14 baleset történt, közülük a legtöbb (21) az M5-ösön, a legkevesebb (4) az M6-oson.
További infókért és grafikonokért katt a KSH oldalára.