A Peugeot kompaktja, a 308 az Év autója döntősei között egyedüliként képviselte a hagyományos hajtást. Akkor még csak benzines, dízel és plugin változatot kínált a márka, most azonban bemutatták a teljesen elektromos E-308-ast is, ami legkorábban jövő év közepétől kerülhet a kereskedésekbe.
Az E-308-as technikáját nem egy meglévő modellből emelték át: a nettó 51 kWh-s kapacitású akkumulátor új, 80 százalékban nikkelt, 10 százalékban mangánt és 10 százalékban kobaltot tartalmaz, a rendszerfeszültség 400 Volt. A villanymotor is friss fejlesztés, 156 lóerőt és 260 Nm nyomatékot tud. Gyorsulási értékeket nem adott meg a Peugeot, de a villanyautóknál a dinamikával nem is szokott gond lenni. A fogyasztás 12,7 kWh/100 km, ez hozzávetőleg 400 kilométeres hatótávot jelent. A 100 kW-os maximális töltési teljesítmény mellett a 20 és 80 százalék közötti töltéshez 25 perc szükséges.
Az elektromos verzió exkluzív kiegészítője az aerodinamikai szempontok szerint tervezett, 18 colos felniszett, de az orr részen is alakítottak a jobb légellenállás - és a hatótáv növelése - érdekében. Az E-308-at csak Allure és GT felszereltséggel kínálja a Peugeot, tehát a normál 308-as legolcsóbb alapfelszereltsége nem opció. A motor1.com cikke szerint az autót közvetlenül a márka honlapjáról is meg lehet majd vásárolni, ingyenes házhozszállítással, azt azonban egyelőre nem tudni, hogy ez minden piacra érvényes-e. Az elektromosítás a csapotthátú és az SW-re is vonatkozik, árat egyelőre nem közöltek.
A dízel 308-asról itt, a kéziváltós benzinesről itt, az automata SW-ről pedig itt olvashatsz.