Egymillió kilométer egy Peugeot 307-essel? Simán!

2022.09.20. 16:03

Ha a magyar használtautó-vásárló – aki néha hülye – gyomra már a 300 ezer kilométer fölötti futásteljesítményt is ritkán veszi be. Nem véletlen, hogy sokan szeretnék elhinni a lehetetlent: mégpedig azt, hogy térdig járunk a tényleg keveset futott autókban. A valóság azonban a legtöbbször egészen más. Szerencsére nem mindenki akar valótlan álmokat eladni és nyerészkedni, hiszen így derülhet fény olyan gyöngyszemekre, mint amilyen ez a rengeteg kilométert futott Peugeot 307-es is.

Itt van például egy francia úr, Fabrice Gommé, aki rendesen pörgette a métereket az autójába: a 2007-ben, használtan vásárolt, 2006-os évjáratú 307 SW-jébe összesen több, mint egymillió kilométer került bele az elmúlt 16 évben. Ez évi bő 60 ezer kilométert jelent, így a tulajdonos jogosan lehet büszke az autójára, hiszen az a mai napig köszöni, jól van.

Gommé úr anniyra elégedett volt a 307-esével, hogy amint elérte az egymillió kilométert, úgy döntött, hogy ellátogat vele abba a gyárba, ahol az autó készült. Nem csak sima látogatásról volt szó: a tulaj célja az volt, hogy megköszönje a gyár dolgozóinak, hogy ilyen hűséges és megbízható autót készítettek neki. Először sochaux-i összeszerelő üzemben jártak, onnan pedig Trémerybe mentek, ahol jelenleg a Peugeot villanymotor-gyára üzemel.

A 307-esben amúgy egy 1,6 literes, 92 lóerős HDI motor van, amibe a tulaj szerint főleg a környéken autózással került a rengeteg méter. A 307 SW egyáltalán nem rozsdásodott el, ami szinte csodának számít, hiszen sosem állt garázsban, minden idejét a szabad ég alatt töltötte.

Attól még, hogy megbízhatónak számít egy motor, a rendszeres és hozzáértő karbantartásra is mindenképp szükség van, amit a tulaj mindig időben elvégeztetett. Állítása szerint az évek során valószínűleg az autó árának a többszörösét költötte karbantartásra, de úgy tűnik, hogy megérte, hiszen a motor megbontás nélkül bírta ki ezt a rengeteg kilométert. Sőt, még a turbója is az eredeti. A nagyobb alkatrészek közül a váltót viszont cserélni kellett, bár az is kibírt 600 ezret.

Gommé úr közvetlen környezetében egyébként igencsak beakadt a márka, ugyanis barátai is és rokonai is elkísérték a gyárlátogatós túrára, méghozzá két öreg Peugeot-val: az egyik egy 309-es volt, míg a másik egy 405-ös.

Az autó további sorsa lehet, hogy szomorú lesz, hiszen a tulajnak az a jelenlegi terve, hogy a Peugeot-nak adja a 999999 kilométernél megállt számlálójú 307-est, hogy elemezgethessék, aminek nem kizárt, hogy az lesz a végeredménye, hogy végleg szétszedik. Azért reméljük, hogy ha meg is vizsgálják, később azért újra összeszerelik, és legalább egy érdekes kiállítási tárgy válik majd belőle.

Forrás: Peugeot