Ha a magyar használtautó-vásárló – aki néha hülye – gyomra már a 300 ezer kilométer fölötti futásteljesítményt is ritkán veszi be. Nem véletlen, hogy sokan szeretnék elhinni a lehetetlent: mégpedig azt, hogy térdig járunk a tényleg keveset futott autókban. A valóság azonban a legtöbbször egészen más. Szerencsére nem mindenki akar valótlan álmokat eladni és nyerészkedni, hiszen így derülhet fény olyan gyöngyszemekre, mint amilyen ez a rengeteg kilométert futott Peugeot 307-es is.
A magyar használtautó-vásárló hülye!
A két lábbal a földön állók aránya a vevők között ezrelékekben mérhető. Ezért, mint vásárlóerő kalkulálni velük nem lehet.

Itt van például egy francia úr, Fabrice Gommé, aki rendesen pörgette a métereket az autójába: a 2007-ben, használtan vásárolt, 2006-os évjáratú 307 SW-jébe összesen több, mint egymillió kilométer került bele az elmúlt 16 évben. Ez évi bő 60 ezer kilométert jelent, így a tulajdonos jogosan lehet büszke az autójára, hiszen az a mai napig köszöni, jól van.
Mi marad egy Peugeot-ból 300 ezer kilométer után?
Ha cikk elolvasása után is az az érzésed, hogy kell neked egy ilyen, akkor szólunk: nem ez volt a szándékunk.
Gommé úr anniyra elégedett volt a 307-esével, hogy amint elérte az egymillió kilométert, úgy döntött, hogy ellátogat vele abba a gyárba, ahol az autó készült. Nem csak sima látogatásról volt szó: a tulaj célja az volt, hogy megköszönje a gyár dolgozóinak, hogy ilyen hűséges és megbízható autót készítettek neki. Először sochaux-i összeszerelő üzemben jártak, onnan pedig Trémerybe mentek, ahol jelenleg a Peugeot villanymotor-gyára üzemel.
1,6 millió kilométert tolt a Volvójába, most kapott egy újat
Pedig már a 740 GLE megvásárlása is kisebb családi viszályhoz vezetett.
A 307-esben amúgy egy 1,6 literes, 92 lóerős HDI motor van, amibe a tulaj szerint főleg a környéken autózással került a rengeteg méter. A 307 SW egyáltalán nem rozsdásodott el, ami szinte csodának számít, hiszen sosem állt garázsban, minden idejét a szabad ég alatt töltötte.
Kéne egy jó benzines? Vegyél inkább dízelt!
Egyszerűség mindenek előtt, a szívó benzines király, de van, amikor a dízel a biztosabb választás.
Attól még, hogy megbízhatónak számít egy motor, a rendszeres és hozzáértő karbantartásra is mindenképp szükség van, amit a tulaj mindig időben elvégeztetett. Állítása szerint az évek során valószínűleg az autó árának a többszörösét költötte karbantartásra, de úgy tűnik, hogy megérte, hiszen a motor megbontás nélkül bírta ki ezt a rengeteg kilométert. Sőt, még a turbója is az eredeti. A nagyobb alkatrészek közül a váltót viszont cserélni kellett, bár az is kibírt 600 ezret.
Gommé úr közvetlen környezetében egyébként igencsak beakadt a márka, ugyanis barátai is és rokonai is elkísérték a gyárlátogatós túrára, méghozzá két öreg Peugeot-val: az egyik egy 309-es volt, míg a másik egy 405-ös.
Az autó további sorsa lehet, hogy szomorú lesz, hiszen a tulajnak az a jelenlegi terve, hogy a Peugeot-nak adja a 999999 kilométernél megállt számlálójú 307-est, hogy elemezgethessék, aminek nem kizárt, hogy az lesz a végeredménye, hogy végleg szétszedik. Azért reméljük, hogy ha meg is vizsgálják, később azért újra összeszerelik, és legalább egy érdekes kiállítási tárgy válik majd belőle.
Forrás: Peugeot

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal
Amerikában nagy adag szolgáltatás is jár az extrák mellé.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
