A Renault 4 sikerét ismételné meg az elektromos utód
A Párizsi Autószalonon leplezték le a Renault 4L Trophy előtt tisztelgő koncepcióautót, ami a 4EVER Trophy nevet kapta. Az autó a retró hullám tetejére érkezik, formatervében rímel is az ősre, a részletek persze megfelelnek a modern trendeknek.
A 4L Trophy-t a marokkói sivatagban rendezett humanitárius ralira építette a Renault, az új koncepció bemutatása a verseny 25. évfordulójára esik, a stramm kiegészítők is ezt képviselik: körben fekete műanyagozás, 20 centis hasmagasság, valamint pótkerékkel és ásóval megrakott tetőcsomagtartó. A négyzet alakú fekete panel (hűtőrácsutánzat), a pirula alakú hátsó fényszórók és a kúp alakú hátsó ablakocskák eközben a normál 4L-t idézik.
A koncepcióautót Gun Metal Silverre fújták, fekete műanyagok, és finoman adagolt magenta színű részletek adnak rá kontrasztot. Az autó elektromos mivoltára a testbe simuló kilincsek, a tükröket helyettesítő kamerák és az akkumulátort védő lemezek utalnak, a motorháztető nyílása eközben a hűtő hatékonyságát növeli.
A Renault az akkumulátorról és a villanymotorokról is hallgat, de azt elárulták, hogy a koncepció egy B-szegmensbe érkező SUV előképe, méretei (4160 mm x 1950 mm x 1900 mm), a tengelytávja 2570 mm, ami mintegy 7 centivel rövidebb, mint a második generációs Captur, annak elektromos megfelelője lesz a kínálatban. Az szintén ismert, hogy ugyanarra a CMF-BEV platformra épül, amire az R5 mini (Clio-utód), a Nissan Micra és az Alpine kompakt alapját is adja majd.