Ahogy az a fiatal technológiák esetében lenni szokott, az elektromos hajtás is rengeteg kiaknázatlan potenciált rejt magában. Nem meglepő hát, hogy mostanában gomba módjára szaporodnak az eszementebbnél eszementebb villanyautós startupok, de a Fering még közülük is kitűnik. Az apró brit vállalat – amelynek élén a Caparo T1-et is elkövető Ben Scott-Geddes áll – egy egészen extrém, 7000 kilométeres hatótávú hibrid terepjárót tesztel Pioneer néven, amiben hemzsegnek az újító megoldások.
Maga a hajtáslánc viszonylag szokványosnak mondható. Az autó kerekeit tengelyenként egy-egy elektromos motor hajtja, amelyek egy kisebb, lítium-titán akkumulátortól kapják a villanyt. Így, tisztán elektromosan a jármű körülbelül 80 kilométer megtételére képes, ha azonban fogyni kezd az energia, bekapcsol a 800 köbcentis, háromhengeres hatótávnövelő dízelmotor. Az, hogy ez mekkora üzemanyag-tartalékkal dolgozik, konfigurációnként eltérő lehet, de ha mindent feláldozunk a hatótáv oltárán, a Pioneer több mint 300 liter gázolajat képes magával hurcolni.
Ez viszont önmagában nem lenne elég az eszeveszett hatótáv eléréséhez. A Pioneer másik nagy trükkje, hogy egy hasonló képességű, brutális terepjáróhoz képest igen könnyű – csupán nagyjából 1500 kilót nyom. Ehhez a járművön nem fémből, hanem speciális szövetből készült karosszériaelemeket találunk, melyek igény esetén akár percek alatt el is távolíthatók.
A Fering nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy a Pioneer hétvégi élményterepezés mellett komoly expedíciókra is alkalmas legyen, így az autó kerekeire szabványos teherautó-gumikat is felszerelhetünk, amelyek a világ minden részén elérhetőek. Ráadásul a jármű moduláris felépítésének hála akár nagyobb akkupakkal, sőt alkohol- vagy hidrogénmeghajtású motorral is kérhető – bár ilyenkor a hatótáv változhat.
A Pioneer első prototípusa épp nemrégiben esett át több hónapnyi kemény tesztelésen, amit alapos átvizsgálás után újabbak követnek majd. Ha a modell ezeken is jól szerepel, körülbelül egy év múlva megkezdődhet a sorzatgyártás.