Már egy ideje lehetett tudni, hogy nem csak a középmotoros kialakítás miatt lesz merőben újszerű a C8-as Corvette, hanem azért is, mert lesz belőle hibrid. Egy elrontott konfigurátor miatt egyszer már kiszivárgott pár információ az autóról, most viszont már nem kell tovább találgatni. Megérkezett az első hibrid Chevrolet Corvette, vagyis az E-Ray.
A C8-as Corvette legújabb verziója lesz a valaha készült leggyorsabb, szériagyártású Corvette is, amit még úgy is tud, hogy nem az alapok nem a csúcsmodellből – vagyis a Z06-osból –, hanem a gyengébb Stingray-ből érkeztek.
A benzinmotor tehát egy 6,2 literes V8-as, ami önmagában 495 lóerős csúcsteljesítményt, illetve 637 Nm-es csúcsnyomatékot tud. Ehhez jön hozzá az elektromos hajtás, amit az első kerekeknél helyeztek el és további 160 lóerőt, illetve 165 Nm-t tud mozgósítani, a rendszer összteljesítmény pedig 655 lóerő lehet. Egyébként az elektromos rendszer elhelyezéséből következik, hogy az E-Ray összkerekes lett, ami szintén nem volt még előtte Corvette-ben.
Az elektromos rendszerhez egy mindössze 1,9 kWh-s akkupakk tartozik, ami kicsinek tűnik, de még így is tud tisztán elektromosan haladni. A funkció neve Stealth Mode – vagyis lopakodó mód – ami nem tűnik haszontalannak, mert így a V8-as beindítása és a szomszédok felébresztése nélkül is el lehet hagyni majd bármilyen helyszínt.
Ha a benzin és az elektromosság együtt dolgoznak, akkor a végeredmény a valaha készült legyorsabb szériagyártású Corvette. Nulláról százra mindössze 2,5 másodperc alatt gyorsul, de a negyedmérföldes táv is megvan 10,5 másodperc alatt, 209 km/órás céltempó mellett. Ezeket az adatokat úgy érdemes nézni, hogy nagyjából a Bugatti Veyron tudott ilyen értékeket a maga idejében, tehát az E-Ray tényleg egy pusztítóan gyors autó lett.
A hibrid Corvette-hez alapból jár a Magnetic Ride Control 4.0 fantázianevű adaptív futómű, sőt, a karbon-kerámia fékeket is szériában adják. Az elöl 20 colos, hátul 21 colos felnikre alapáron Michelin Pilot Sportok kerülnek. Az E-Ray kasznija a sima Stingray-hez képest 9 centivel szélesebb lett, illetve a külsőt dizájnt is egy fokkal vadabbra vették.
Az E-Ray-hez 14 külső szín közül lehet választani, amikhez rendelhető lesz egy olyan kék csíkozás is, ami csak ennél a modellnél érhető el. Négyféle alumínium és egy karbon felni is a választék része, illetve plusz pénzért kérhető lesz egy karbon készült aerodinamikai kit is a Corvette új változatához.
A Chevrolet nem árulta el, hogy pontosan mikor érkezhetnek az első példányok, viszont az E-Ray-t modellévének a 2024-et adták meg, jövő év eleje tűnik reálisnak. Érdekesség, hogy a plusz technológia ellenére az E-Ray ezer dollárral olcsóbban indul, mint a Z06. A kupéért 104 ezer dollárt, vagyis nagyjából 38 millió forintot, míg a kabrióért 111 ezer dollárt, azaz körülbelül 40 millió forintot kell majd fizetni az Egyesült Államokban. Ha Magyarországra is eljut a típus, ezeknél az áraknál jelentősen magasabbakkal kell majd számolni.
Forrás: Chevrolet