Már egy ideje lehetett tudni, hogy nem csak a középmotoros kialakítás miatt lesz merőben újszerű a C8-as Corvette, hanem azért is, mert lesz belőle hibrid. Egy elrontott konfigurátor miatt egyszer már kiszivárgott pár információ az autóról, most viszont már nem kell tovább találgatni. Megérkezett az első hibrid Chevrolet Corvette, vagyis az E-Ray.

A C8-as Corvette legújabb verziója lesz a valaha készült leggyorsabb, szériagyártású Corvette is, amit még úgy is tud, hogy nem az alapok nem a csúcsmodellből – vagyis a Z06-osból –, hanem a gyengébb Stingray-ből érkeztek.
Vége az orrmotornak, itt az új Corvette középmotorral
Az új Corvette C8 egyértelműen olcsó Ferrari-alternatíva szeretne lenni.
A benzinmotor tehát egy 6,2 literes V8-as, ami önmagában 495 lóerős csúcsteljesítményt, illetve 637 Nm-es csúcsnyomatékot tud. Ehhez jön hozzá az elektromos hajtás, amit az első kerekeknél helyeztek el és további 160 lóerőt, illetve 165 Nm-t tud mozgósítani, a rendszer összteljesítmény pedig 655 lóerő lehet. Egyébként az elektromos rendszer elhelyezéséből következik, hogy az E-Ray összkerekes lett, ami szintén nem volt még előtte Corvette-ben.
Hibrid és elektromos Corvette-en dolgozik a GM
Az információ hivatalos, sőt meg is mutatták a hibrid változat prototípusát egy gyári videón.
Az elektromos rendszerhez egy mindössze 1,9 kWh-s akkupakk tartozik, ami kicsinek tűnik, de még így is tud tisztán elektromosan haladni. A funkció neve Stealth Mode – vagyis lopakodó mód – ami nem tűnik haszontalannak, mert így a V8-as beindítása és a szomszédok felébresztése nélkül is el lehet hagyni majd bármilyen helyszínt.
Ha a benzin és az elektromosság együtt dolgoznak, akkor a végeredmény a valaha készült legyorsabb szériagyártású Corvette. Nulláról százra mindössze 2,5 másodperc alatt gyorsul, de a negyedmérföldes táv is megvan 10,5 másodperc alatt, 209 km/órás céltempó mellett. Ezeket az adatokat úgy érdemes nézni, hogy nagyjából a Bugatti Veyron tudott ilyen értékeket a maga idejében, tehát az E-Ray tényleg egy pusztítóan gyors autó lett.
A hibrid Corvette-hez alapból jár a Magnetic Ride Control 4.0 fantázianevű adaptív futómű, sőt, a karbon-kerámia fékeket is szériában adják. Az elöl 20 colos, hátul 21 colos felnikre alapáron Michelin Pilot Sportok kerülnek. Az E-Ray kasznija a sima Stingray-hez képest 9 centivel szélesebb lett, illetve a külsőt dizájnt is egy fokkal vadabbra vették.
Az E-Ray-hez 14 külső szín közül lehet választani, amikhez rendelhető lesz egy olyan kék csíkozás is, ami csak ennél a modellnél érhető el. Négyféle alumínium és egy karbon felni is a választék része, illetve plusz pénzért kérhető lesz egy karbon készült aerodinamikai kit is a Corvette új változatához.
A Chevrolet nem árulta el, hogy pontosan mikor érkezhetnek az első példányok, viszont az E-Ray-t modellévének a 2024-et adták meg, jövő év eleje tűnik reálisnak. Érdekesség, hogy a plusz technológia ellenére az E-Ray ezer dollárral olcsóbban indul, mint a Z06. A kupéért 104 ezer dollárt, vagyis nagyjából 38 millió forintot, míg a kabrióért 111 ezer dollárt, azaz körülbelül 40 millió forintot kell majd fizetni az Egyesült Államokban. Ha Magyarországra is eljut a típus, ezeknél az áraknál jelentősen magasabbakkal kell majd számolni.
Forrás: Chevrolet

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.

