A 356-os előtt tiszteleg az új Porsche-koncepció
Sokkal mókásabb egy simán erős, de könnyű autót vezetni, mint egy nagyot, nehezet, de nagyon erőset. Ez volt az alapgondolat, ami elvezette Ferdinand Porschét az első szériagyártású 356-os megalkotásáig, aminek mai szemmel az egyik legnagyobb poénja, hogy tulajdonképpen egy erősen módosított Volkswagen Bogár volt. Akárhogy is, végül ez volt a Porsche első sorozatgyártott autója, ami idén 75 éves.
Ez magyarázza a 357-es tanulmányautón virító 75-ös számot. Jubileum, ünneplés, szülinap, ezek örömére a Porschénél elképzelték, hogy milyen lenne ma egy 356-os. Nem azt, hogyan tudnának belőle egy modern átiratot csinálni, hanem azt, hogy az akkori ideákat követve ma mi lenne belőle. Így fér bele például, hogy a Vision 357 egy zárt kupé lett.
Ennek ellenére a legnagyobb poént mégsem sütötték el: a futóműve vagy a motorja sem áll rokonságban egyik könnyen elérhető Volkswagen modelljével sem. Viszont frissítően hat, hogy amper helyett benzintől szaglik: a bódé alatt egy 500 lóerős 718 Cayman GT4 RS-t találni. A kedvező CO2 kibocsátást a majdnemkarbonsemleges eFuelre bízták.
Elsősorban azt hangsúlyozzák a tanulmányautóval kapcsolatban, hogy az a következő Porsche generációk dizánnyelvét tükrözi, tehát számos elemét látjuk majd a jövőben. Ilyen kiemelt részlet például az ovális formavilágú, de rejtett fényszóró, míg a központi anyás magnézium felnik már nem fognak átszivárogni, hiszen azok inkább a dobfékes időkre való visszaemlékezést szolgálják.