A DS a lényeget mutatja a Rétromobile alatt
Februárban indul a csodálatos Retromobile Párizsban, és a DS Automobile négy koncepcióval is képviselteti magát úgy, hogy közben egyszer sem említi a Citroën nevét. Legalábbis a sajtóközleményből kimaradt, hiába a DS és az SM a porond közepén. Sebaj. A lényeg úgyis az, amit kihalásztak a Conservatoire csarnokaiból.

1968-ban a Citroën gyakorlatilag azért vette meg a Maseratit, mert miközben tulajdonosa, a Michelin átdobta részvényei 49 százalékát a Fiatnak, a gyárnak szüksége volt a Maserati V6-os motorjára. Másképp a Citroën SM aligha lehetett volna rendes zászlóshajó. A Michelin persze nem szállt ki a buliból, és mivel az elsőkerékhajtás határait a gumik is befolyásolták, az SM jó lett orvosi lónak is.
Hol az első kerekek tapadásának vége?
Majd 50 éve épített a Citroën és a Michelin közös prototípust, hogy kiderítse a választ. A karosszéria egy SM, a motor Maserati.
Az 1973-as SM prototípus ma is a gyár tulajdona, és röviden annyit érdemes tudni róla, hogy 284 km/h a végsebessége, mivel a DOHC motort három duplatorkú Weber karburátorral 340 lóerősre húzták. A tengelytávból kivágtak bő ötven centit, 1169 kilósra könnyítették, majd rádobták a Michelin kísérleti abroncsait. Egy kétszemélyes csoda a hidropneumatikus futómű minden előnyével.

1955-ben a Citroën DS 19-nek Wankel motorral, vagy legalább egy erősebb hathengeressel kellett volna megjelennie, amennyiben a franciáknak összejön a fejlesztés. Csakhogy nem jött, úgyhogy maradt a 75 lóerős négyhengeres a Traction Avant korszakából.
Tizennégy évvel később, 1969-ban jelentették be a Bosch elektromos befecskendezéssel szerelt DS 21-et jóval magabiztosabb, 139 lóerős csúcsteljesítménnyel. A DS-nek ezen a ponton még öt éve maradt a világpiacon.
Ha már DS, a név azóta egy újabb márkává nőtte ki magát, mely a Citroën luxusmodelljeivel kezdett, majd önálló gyártóként folytatta előbb a PSA birodalomban, mostanra pedig a Stellantis részeként.
A DS Automobiles tavaly két látványos koncepciót is bemutatott. Az első, a DS E-tense Performance egy kétajtós, kétszemélyes elektromos coupé összkerékhajtással, 815 lóerős összteljesítménnyel. 1250 kilós, a hátsó motorja pedig önmagában 475 lóerőre képes, ami sokat elárul a menettulajdonságairól.
Racionálisabb DS-rajongóknak készült a plug-in hibrid luxusszedán DS 9 E-tense 4x4 360. A 200 lóerős 1.6-os benzinmotort és két 110 és 113 lóerős elektromotort kombináló hajtáslánc összteljesítménye 360 lóerő, így hát a szedán 25 másodperc alatt futja a kilométert, állóhelyzetből állóhelyzetig.
Az 1931 kilós prémium cunami alkalmazza a DS kamerákkal támogatott aktív futóművét is, így nem kérdés, hogy rálicitál még a Citroën hidraulikus rendszerére is.
A február ötödikéig futó DS Rétromobile standon képviselteti magát az összes fontos DS és SM klub is, így minden francia életérzést és veterán Citroënt kedvelő olvasónknak ott a helye Párizsban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Elon Musk szélsőséges magatartása miatt eladja a Tesláját egy kilencszeres Grammy-díjas énekesnő
A befolyt összeget a legnagyobb eléréssel rendelkező amerikai közszolgálati rádiónak, az NPR-nek adományozza.
- Hírek
Szürreálisan parkol és manőverezik a kínai szupersportautó
A közel ezer lóerős hajtáslánc nem csak brutális, de úgy néz ki, hogy precíz is.
- Hírek
Egy tanulmány szerint a fékpor mérgezőbb az ember számára, mint a kipufogógáz
Az sem mindegy, hogy milyen fékbetétből jön a por.
- Hírek
Megérkezett a Kia EV4, rögtön kétféle változatban
Az elektromos EV4 ferdehátúként és szedánként is kapható lesz.
- Hírek
18 ezer Nm nyomatékkal terelgetik az új BMW koncepcióautót
Egy új vezérlőegységet tesztelnek az autóban.
- Belsőség
Árvaháznak adtuk a Tigrist, repülünk haza!TC Bamako 2025/15
Hatalmas átverésbe futott a Q7-es csapat az autó eladásánál, mi viszont nem akartunk küzdeni a helyi kereskedőkkel és csalókkal.
- Közélet
Nem minden átverés, ami annak tűnik – Segítség, átvertek!
Vannak olyan hibák, amik kiszámíthatatlanul és hirtelen jönnek elő.
- Hírek
Baleset történt az M0-n Csömör térségében, lassan 10 kilométeres a dugó
Aki teheti, kerüljön.
- Belsőség
Budapesti villamost, vagy piros Zsigulit építenél szívesebben?
Legózni mindig jó, ha szoci autókat vagy villamost építenél, most van itt az időd!
- Hírek
Ha ilyen marad a kereslet, a Volkswagen és az Audi is maradhat a belső égésű motoroknál
A két autógyártó valószínűleg újratervez, ha nem lesz fellendülés az elektromos autók piacán.
- Hírek
Kimaxolta a tahóságot a felelőtlen BMW-s (+ hülye taxis)
Záróvonalon átlépve, hatalmas tempóval előzte a sort a kanyarodósávban, forgalommal szemben.
- Hírek
Illegális, cseh szeméttelepen kötött ki az Audi Dakar-versenyautója
Méltatlanul szomorú véget ért a Dakar-ralit megjárt RS Q e-tron.
- Közélet
A budapesti közlekedés nem rossz, csak te vársz el túl sokat
Egyre rosszabb Budapesten közlekedni? Biztos vagy csak úgy érzed?
- Hírek
Hétfőtől reszkethetnek a szabálytalankodók
Hosszú ellenőrzésre készül a rendőrség: teherautók és buszok kerülnek fókuszba.
- Sajtóközlemény
Alig drágult a casco tavalyhoz képest
Személygépkocsikra átlagosan 208 ezer forint volt az éves díj 2024-ben.
- Tesztek
Pompás prémium milliós taposóaknávalHasználtteszt: Volvo XC70 – 2010.
Piszok kényelmes, prémium érzetű utazóautó a harmadik generációs Volvo XC70, de óriási taposóaknákat rejt magában.
- Közélet
A Forma–1 érdekes kísérlettel indítja a szezont, mi pedig ott leszünk, hogy beszámoljunk róla
Nagy kérdés, milyen fogadtatásban részesül az F1 75 Live, de mi is itt leszünk a helyszínen, és első kézből számolunk be nektek a tapasztalatainkról!
- Hírek
Brutálisan megdrágulnak az Audik, feljebb pozicionálják a márkát
Az Audi a jövőben inkább az eladott autók utáni haszonra, mintsem a darabszámra fókuszál majd.
- Hírek
Lefagyott a sínekre tolt autós, el is kaszálta a vonat
Ennél kevés rosszabb megoldás létezik.
- Hírek
Egy ausztrál férfi feleségül vette a Fordját Valentin-napon
Brisbane legnagyobb autórajongója imádja az 54 éves autóját.
- Hírek
1300 lóerős, elektromos NASCAR koncepciót mutatott a Chevrolet
Valódi versenyautó alapokkal rendelkezik.
- Belsőség
Felismered ezeket a csodás, öreg autókat egy részletük alapján? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel a Rétromobile veteránjait!
Most bebizonyíthatod, hogy nagyon vágod a különleges veteránokat: ismerd fel mindet! Előre szólunk, hogy nem lesz könnyű.
- Hírek
Ez a hatkerekű G-osztály lehetne a valaha volt legmenőbb pápamobil
A különleges terepjáró egyelőre csak digitális térben létezik, de nem lehetetlen, hogy a Carlex megépíti majd.
- Közélet
Ennyibe kerül az elektromos autók kötelező szervize
Népszerű tévhit, hogy a villanyautóknál nincs ilyen.
