Egy kínai autógyártó egyből beépít új autóiba a ChatGPT-re hasonlító megoldást.

Egyből az intelligens autóvezérlés jelenleg elérhető legmagasabb szintjére helyezné autóit egy kínai autógyártó, a Jidu, amely generatív mesterséges intelligenciával akarja ellátni modelljeit. – írja a CNBC.
Az elmúlt hónapokban a Microsoft pénzügyi támogatását élvező OpenAI vállalat ChatGPT chatbotja volt sztár. Sokan rákattantak az online világban, volt aki chatelt vele és volt, aki képeket rajzoltatott. Az úgynevezett generatív mesterséges intelligenciát kínáló ChatGPT szintet lépett az emberi alkotóképesség másolásában, de parázni még felesleges, az emberiség feletti halatom átvétel még egyelőre várat magára.
A Jidu nevű cég tulajdonosa 55 százalékos részesedéssel a Baidu, 45 százalékos részesedéssel pedig a Geely, amely megvásárolta a svéd Volvót a Fordtól. A cég a Baidu Apollo rendszerét használja autói fedélzeti interface-ként és vezetéstámogató rendszereként. A mesterséges intelligencia érkezése sokat javíthat az autók digitális felületeinek magyarra fordításán is, ha már a gyártóknak és fordító irodáiknak ez nem igazán sikerült az utóbbi években.
A 2021 márciusában alapított Jidu, amely összesen 400 millió dolláros tőkét kapott tulajdonosaitól, idén mutatja be első modelljét a Robo01-et, amelyet magas szintű önvezető képességgel akarnak ellátni. Az Apollóhoz csatolt generatív AI az Ernie bot nevet kapta a fejlesztő Baidutól.
Az első autószalonját a napokban megnyitó Jidu szerint Ernie javítani fogja az autó és vezetője interaktív kapcsolatát. A szakértők úgy vélik, hogy egyfajta okosautóval állhat elő az autógyártó, amelynek legfőbb tulajdonsága, hogy hangfelismerő rendszerrel rendelkezik. A ChatGPT megjelenésére reagálva a kínai technológiai vállalatok egymás után jelentik be hasonló fejlesztési terveiket. A közleményekből azonban nem derül ki, hogy az amerikai versenytárshoz hasonlóan sokoldalú chatbotot terveznek-e vagy speciális alkalmazásokat vettek célba – számolt be korábban szintén a CNBC.
Cenzúrás korlát?
A fejlesztést nehezíti, hogy a mesterséges intelligencia a nyílt kommunikáció eszköze, miközben a kínai kormány korlátozni próbálja, hogy mi kerüljön az emberek elé az interneten. Az Ernie bot tesztelése a Baidu szerint márciusra fejeződhet be. Ezt követően kerülhet a nagyközönségelé, ám az nem világos, hogy mit fog tudni a ChatGPT-vel összehasonlítva.
A Geely több villanyautómárkát is futtat önállóan és a Volvóval közösen a Zeekrtől a luxus kategóriás Polestarig.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
