- Magazin
- Hírek
- gordon murray
- abarth
- alfaholics
- zagato
- lancia
- lancia appia
- abarth 1000 gt
- alfa romeo junior zagato
Ez Gordon Murray öt kedvenc autója
A McLaren F1 és GMA T.50 tervezőjének folyamatosan használt autógyűjteménye főleg ultrakönnyű klasszikusokból áll. Arról pedig senki sem tehet, ha a sors a hatvanas évek Zagato modellei felé sodorja.

Gordon Murray sárga De Tomaso Vallelungáját 2019-ben láttam Goodwood gyepén, nem messze kiállítva egy csomó hasonlóan ritka Abarth versenyautótól.
Így gyiloktesztelik a legmodernebb konzervatív sportautót
Gordon Murray T.50-esének is ki kell állni a hétköznapok gyűrődését, a macsakköves kátyús satufék csak bemelegítés.
Alejandro de Tomaso első autója csodálatos tárgy, és teljesen más világ, mint a későbbi Mangusta és Pantera. A Ford Cortina GT 1.5-ös négyhengerese hajtja inkább hátul, mint középen. Végül összesen 59 készült központi csőalvázra építve, miután Franco Maina és a Carrozzeria Fissore alumínium prototípusait követően a Ghia és Giorgetto Giugiaro legyártották üvegszálból is.
Olyan jól kitalálták, hogy az olasz versenypályáról elnevezett Vallelunga nem véletlenül Murray egyik kedvence.

Persze csak a Lotus Elite után, amit még Dél-Afrikában töltött fiatal évei alatt rajongott körbe mindenféle későn odaszállított brit autós magazinokon keresztül. Colin Chapman sportautója 1957-ben jött ki, és teherviselő üvegszálas vázával, valamint gömbölyded formáival lepte meg a szögletesebb és nehezebb autókhoz szokott közönséget.
Korai Lancia Appia GT Z-t sem könnyű találni, hisz az 1957-es Zagato egy igazán ritka gyöngyszem az egybeöntött hengerfejű V4-gyel a gyönyörű alumínium karosszéria orrában.
Hasonlóan izgalmas a pusztán versenyzésre épített, amúgy Fiat 600 platformra gyártott Abarth 1000 GT, amit 1963-ban már a hosszabb fenékkel és Colombo dupla vezérműtengelyes, durván száz lóerős ezres motorjával küldtek csatába.
Végül a zöld Alfa Romeo Junior Zagato 1600-ról csak annyit, hogy az Alfaholics csinálta meg Gordon Murray igényei alapján, először is módosított keresztmerevítéssel és padlólemezzel, hogy a magas mérnök egyáltalán beleférjen. Az acél karosszérián lecserélték a kilincseket és a tanksapkát is, plusz megkapta az Alfaholics futóművét, fékrendszerét és 2,1 literes duplavezérműtengelyes Alfa motorját.
Van, aki ilyenekkel jár tejért, bár Gordon Murray megtartja majd a hármas számú GMA T.50 prototípust is. Lesz helye a gondosan válogatott gyűjteményben.

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
