A Dakar-rali – korábban Párizs-Dakar – igen fontos szerepet töltött be a Mitsubishi történetében: 1985 és 2007 között 12 alkalommal nyerte meg a japán gyártó. A nyerő típus pedig mindig a Pajero volt, ami így joggal érdemelte ki a sivatag királya titulust.

Ahogy a versenysportban sokszor megkövetelik, ahhoz, hogy a versenyautó indulhasson, a Pajeróból is léteznie kellett egy a versenygéphez nagyon hasonló, de utcai változatnak a homologizációhoz. Ez lett a Pajero Evo, amiből 2500 darabot kellett volna gyártaniuk, de végül közel 2700 készült el.
A V55W kodú utcai Evolutiont 1997 és 1999 között gyártották és ahogy az ilyen, homologizációs szériák általában, úgy ez is tartogatott pár nagyon finom műszaki megoldást. Az Evóba egyedi, dupla keresztlengőkaros első és multilink hátsó futóművet szereltek. Természetesen összkerekes autóról van szó, elöl és hátul Torsen-rendszerű differenciálművekkel.
A motortérbe egy 3,5 literes, V6-os MIVEC – változó szelepvezérlésű – benzinmotor került, ami 280 lóerővel mozgatta a csúcs-Pajerót. De nem csak a technika miatt kívánatos tárgy a Pajero Evolution, hanem amiatt is, ahogy kinéz. Az Evo külseje ugyanis elég állat: óriási, enyhén szögletes szélesítések, egyedi lökhárítók, légbeömlők és cápauszonyra hasonlító, kis szárnyak teszik igen látványossá.
A kora és a ritkasága miatt nem mondhatnánk, hogy térdig járunk az eladó példányokban, a napokban azonban mégis elkelt egy ilyen. Az 1997-es, piros Evo a fehér, OZ Racing versenyfelnikkel, a gigantikus gumikkal és az egyedi, DAKKAR rendszámmal még annak is kívánatos lehet, akiket teljesen hidegen hagynak a terepjárók.
A Sydney-ben meghirdetett Pajero nem az a tipikus garázsban megőrzött darab, elég sokat használták: közel 123 ezer kilométert mutat az órája. A fényezése azért néz ki ennyire jól, mert már nem az eredeti és sajnos az egyedi rendszámot sem adták hozzá.
A Collecting Cars nevű aukciós oldalon meghirdetett Pajero Evolution végül váratlanul baráti áron kelt: mindössze 61500 ausztrál dollárt adtak érte, ami kevesebb, mint 15 millió forint. Ha belegondolunk, hogy Magyarországon is legalább sok milliót kell fizetni a teljesen hétköznapi, jó állapotú, második generációs, papíros Pajerókért, ez az Evo kimondottan jó vételnek tűnik.
Forrás: Collecting Cars

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
