A Dakar-rali – korábban Párizs-Dakar – igen fontos szerepet töltött be a Mitsubishi történetében: 1985 és 2007 között 12 alkalommal nyerte meg a japán gyártó. A nyerő típus pedig mindig a Pajero volt, ami így joggal érdemelte ki a sivatag királya titulust.
Ahogy a versenysportban sokszor megkövetelik, ahhoz, hogy a versenyautó indulhasson, a Pajeróból is léteznie kellett egy a versenygéphez nagyon hasonló, de utcai változatnak a homologizációhoz. Ez lett a Pajero Evo, amiből 2500 darabot kellett volna gyártaniuk, de végül közel 2700 készült el.
A V55W kodú utcai Evolutiont 1997 és 1999 között gyártották és ahogy az ilyen, homologizációs szériák általában, úgy ez is tartogatott pár nagyon finom műszaki megoldást. Az Evóba egyedi, dupla keresztlengőkaros első és multilink hátsó futóművet szereltek. Természetesen összkerekes autóról van szó, elöl és hátul Torsen-rendszerű differenciálművekkel.
A motortérbe egy 3,5 literes, V6-os MIVEC – változó szelepvezérlésű – benzinmotor került, ami 280 lóerővel mozgatta a csúcs-Pajerót. De nem csak a technika miatt kívánatos tárgy a Pajero Evolution, hanem amiatt is, ahogy kinéz. Az Evo külseje ugyanis elég állat: óriási, enyhén szögletes szélesítések, egyedi lökhárítók, légbeömlők és cápauszonyra hasonlító, kis szárnyak teszik igen látványossá.
A kora és a ritkasága miatt nem mondhatnánk, hogy térdig járunk az eladó példányokban, a napokban azonban mégis elkelt egy ilyen. Az 1997-es, piros Evo a fehér, OZ Racing versenyfelnikkel, a gigantikus gumikkal és az egyedi, DAKKAR rendszámmal még annak is kívánatos lehet, akiket teljesen hidegen hagynak a terepjárók.
A Sydney-ben meghirdetett Pajero nem az a tipikus garázsban megőrzött darab, elég sokat használták: közel 123 ezer kilométert mutat az órája. A fényezése azért néz ki ennyire jól, mert már nem az eredeti és sajnos az egyedi rendszámot sem adták hozzá.
A Collecting Cars nevű aukciós oldalon meghirdetett Pajero Evolution végül váratlanul baráti áron kelt: mindössze 61500 ausztrál dollárt adtak érte, ami kevesebb, mint 15 millió forint. Ha belegondolunk, hogy Magyarországon is legalább sok milliót kell fizetni a teljesen hétköznapi, jó állapotú, második generációs, papíros Pajerókért, ez az Evo kimondottan jó vételnek tűnik.
Forrás: Collecting Cars