Alig egy órája ért véget a Jeep Avenger hivatalos magyarországi sajtóbemutatója, melyről Szentkuti Ákos kollégánk szállított friss információkat. Az amerikai terepjárógyártó első teljesen elektromos modellje - talán némi meglepetésre - hatalmas fölénnyel nyerte a 2023-as Az Év Autója díjat.

A nemzetközi szakmai zsűri tagja volt Gajdán Miklós kollégánk is, aki egy viszonylag kicsi, de mégis nagyon jól használható, praktikus és stílusos SUV-ként jellemezte az Avengert, mely tele van jópofa megoldásokkal és részletekkel. Jó ránézni, jó benne ülni, és jó vezetni.
Hivatalos: a 2023-as Év Autója pedig...
A szavazás eredménye egyhangú és talán még egy kicsit meglepő is.
Technikai adatok szintjén az autó 54 kilowattórás akkumulátort kapott egy 156 lóerős és 260 Nm-es villanymotor társaságában, mely az első kerekeket hajtja. A hatótáv így vegyesben 400 kilométer, de a Jeep szerint városban akár 550 kilométer is elérhető. Ez egy átlag embernek több, mint elég. A végsebesség elektronikusan korlátozott 150 km/h, a 0-100-hoz pedig 9 másodperc kell. A gyártó kiemelte az autó remek tölthetőségét is: bár sima hálózati csatlakozóról 26 óra kell a 100 százalékhoz, 100 kilowattos gyorstöltővel 24 perc alatt ugrik a töltöttség 20-ról 80 százalékra.

Az Avenger 1776 milliméter széles, 4084 hosszú, és 1528 magas, így egy viszonylag kicsi SUV-nak számít. Ennek ellenére 355 literes, kétszintes csomagtere kategóriájában tekintélyesnek mondható, ráadásul a belső térben itt-ott további 34 liter tárolóhelyet találunk, főleg az ajtópanelekben és a kardánalagútban.
A biztonságos éjszakai vezetés érdekében előre LED fényszórók kerültek, melyek felszereltségtől függően tükrös, illetve projektoros változatban is elérhetőek. Bár hátul az alap modell halogén izzókat kap, felárért LED is kérhető.

Az autót körbeölő fekete műanyag betéteknek is funkciója van: a legérzékenyebb, kisebb balesetekben, koccanásokban legtöbbször érintett helyekre tették őket, hogy minimalizálják az ilyenkor keletkező anyagi károkat. Az alacsony sebességnél történő balesetek így átlagosan csupán ezer eurós költséget jelentenek.
A beltér minden felszereltségi szinten 100 százalékig digitális interfészeket kapott beépített Tom Tom navigációval. A rendszer ráadásul vezeték nélkül támogatja az Apple CarPlay-t és az Android Autót.

Az első terepszög és a rámpaszög is 20 fok, míg a hátsó terepszög 32. A hasmagasság 200 milliméter, mely a kategóriában kifejezetten erősnek számít. Három felszereltségi szint lesz elérhető, melyek közül a Longitude a legfapadosabb. Ez 16 colos könnyűfém felniket, digitális klímát, tempomatot, tolatóradart, vészfékező és sávtartó asszisztenst, valamint lejtmenet vezérlőt kap. Eggyel feljebb helyezkedik az Altitude kiadás, mely 17 colos felniket, nagyobb járműkijelzőt, adaptív tempomatot, érintés nélküli csomagtérnyitást és kulcs nélküli ajtónyitást kap.
A kínálat tetejét a Summit jelenti, melynél már 18 colosak a felnik, fulll HD-k a fényszórók és elektronikusan behajthatóak a tükrök, mindamellett, hogy van ülés- és szélvédőfűtés, 2-es szintű önvezető rendszer, tolatókamera és holttérfigyelő, 360 fokos radar, vezeték nélküli töltő és automata távolsági fényszóró is. Egyelőre csak az alap Longitude változat ára ismert, mely 15 millió 990 ezer forintról indul.
A Jeep Avenger gyártása január 31-e óta folyik, Magyarországon várhatóan nyár végétől lesz kapható.
A sajtóeseményen a Jeep hangsúlyozta: elkötelezettek a környezetvédelem és az elektromobilitás mellett, így egy részletes stratégia keretében 2030-ig nullára csökkentenék autóik károsanyag kibocsátását. Ehhez első lépésben 2025-ig négy tisztán elektromos modell piacra dobását tervezik, az évtized végére pedig kizárólag villanyos autókat értékesítenének.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
