A Brexit utáni brit autógyártásról kevés jót hallani mostanában, ám az kétségtelen, hogy a London Electric Vehicle Company sikertörténetnek számít. A 2018-as gyárindulás óta elkészült a tízezredik elektromos hibrid járművük is, London pedig imádja ezeket a villannyal hajtott taxikat.
Egy nagy autógyártónak ugyan semmi a tízezres darabszám hat év alatt, ám egy olyan fókuszált startup esetében, mint az elektromos taxikat és furgonokat szállító LEVC, igen szép mérföldkő.
Az LEVC a kínai Geely cége, brit gyártással és nemzetközi vásárlóbázissal. Az első TX taxit 2018 januárjában adták át Londonban, tavaly pedig 2508 darab ment el belőle, ami egy ilyen dedikált járműtől rekord eredmény. Ennek is köszönhető, hogy immár a londoni taxiflotta bő negyven százalékát adja az LEVC TX, tehát 2023-ban több van belőle, mint az egyébként előbb Kínában, majd Thaiföldön gyártott, Európában kizárólag a 2.5-ös VM turbódízellel szerelt TX4-ből.
A TX pusztán elektromos hatótávolsága 125 kilométer, amit a Volvo 1.5-ös benzinmotorja generátorként üzemelve 536 kilométerre tud növelni. A 6000 most aktív londoni TX mellett az LEVC azt is fontosnak tartja, hogy hat év alatt 534 millió mérföldet, tehát nagyon-nagyon sokat mentek már ezekkel a hibridekkel.
TX vagy épp a VN5 furgon, az LEVC az LG Chem 31 kilowattórás akkumulátorával és a Siemens 148 lóerős motorjával gyártja Coventry-ben, a Jaguar Land Rover városának peremén.