Megvizsgálták, milyen arányban hibásodik meg a villanyautók akkuja
Egy elektromos autó messze legdrágább alkatrésze az akkupakk. Nem meglepő tehát, hogy az egyik legáltalánosabb félelem a villanyautók kapcsán az akkumulátor meghibásodása, hiszen ennek cseréje akár az autó újkori vételárának fele is lehet. Hogy kiderüljön, pontosan mennyire kell ettől tartani, a Recurrent Auto egy nagyszabású felmérést végzett 15 ezer villanyautó tulaj közreműködésével, a végeredmény pedig sokak számára megnyugtató lehet.

Összességében a megkérdezettek csupán 1,5 százaléka számolt be arról, hogy autójában cserélni kellett az akkut. Fontos azonban megjegyezni, hogy ebbe nem tartoznak bele a visszahívások.
Az adatok alapján az is megfigyelhető, hogy minél öregebb egy típus, annál problémásabb lehet. Ez egyrészt arra vezethető vissza, hogy a korosodó modelleknek több ideje volt elromlani, másrészt röpke 10 évvel ezelőtt a gyártók még sokkal tapasztalatlanabbak voltak a villanyautók terén. Ennek megfelelően legrosszabbul a Nissan Leaf és a Tesla Model S szerepelt, melyek az első elterjedt villanyautók egyikei voltak. Őket a Jaguar I-Pace, a Chevy Volt, a Tesla Model X, az Audi e-Tron, a Tesla Model 3, és a Tesla Model Y követi, egyre csökkenő hibaszázalékkal.
Az is látszik, hogy az idő előrehaladtával az egyes típusok fokozatosan egyre megbízhatóbbak lettek: a 2011-es Nissan Leafek még 8,3 százalékában kellett akkut cserélni, ám 2012-re ez a szám 3,5 százalékra csökkent. Hasonló a helyzet a Tesla Model S-nél is: 2013-ban 8,5; 2014-ben pedig 7,3 százaléknál fordult elő probléma.
Annak esélye tehát, hogy egy viszonylag új, kiforrott villanyautóban akkumulátort kelljen cserélni, elég csekély. Ha viszont mégis erre kerülne a sor, akkor sem kell megijedni: a javítást általában fedezi a garancia.

Mindez azonban azt is jelenti, hogy használt, pláne idősebb villanyautót venni elég nagy kockázatokat rejthet magában. Nem elég, hogy ezek akkumulátorai a statisztikák szerint hajlamosabbak a meghibásodásra, garancia hiányában az esetleges csere fájdalmasan sokba kerülhet.
Nem kell azonban elromlania az akkumulátornak ahhoz, hogy cserére szoruljon. Az idő múlásával a degradáció is problémát jelenthet, mely miatt az akku veszít a kapacitásából. Úgy tűnik, ettől sem kell azonban megijedni. Az adatok alapján bár egy vadiúj aksi az elején még viszonylag gyorsan degradálódik, a jelenség hamar lelassul.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

