A BMW E60 M5 egy korszakos ikon, amit főleg a motorja tett annyira emlékezetessé: az 5 literes, 8 ezer fölé forgó V10-es olyan csemege, amit nem nehéz megkívánni. A gyári állapotában sem épp szerény teljesítményű, 507 lóerős M5 nem csak versenypályán, hanem az autópálya belső sávjában is otthonosan mozog, de gyárilag korlátozott a végsebessége.
De mit tud akkor, ha kikerül belőle a limiter, a motortérbe pedig bekerül két darab kompresszor? A kínzó kérdésre a TopSpeedGermany Youtube-csatornán keresték a választ egy Infinitas M5-tel, ami a kompresszorosítás után már nagyjából 700 lóerőt tud.
A színpadias külsejű és belsejű, tuningolt M5 olyan könnyfakasztó gyönyörű hangon szól, hogy azt egy mai F1-es irigykedve hallgatja. Bár annyira nem gyorsul jól, mint egy F1, a 300-as tempót még így is váratlan könnyedséggel éri el, miközben csodálatos zenei aláfestéssel fokozza a hangulatot.
Látszik egyébként, hogy a német mérnökök komolyan vették a fejlesztést: a huszadik évéhez közeledő M5 még 300 km/h körül is stabilnak tűnik a belső kamerás felvételek alapján. Bár sebességhatár nincs a német autópálya azon szakaszán, ahol a sofőr kipróbálta a BMW-t, közlekedők azért vannak, ezért nem volt egyszerű végsebességig tolni a nagy szedánt.
Az órán és a head-up display-en 341 km/h a csúcs, ami még akkor is egy elképesztő adat, ha beleszámoljuk, hogy valamennyit vélhetően csal a műszer és ezúttal nem került az autóba kiegészítő mérőeszköz. Az azonban egészen biztos, hogy a közel húszéves BMW még mindig tudja, az pedig, ahogy szól, megismételhetetlen.
Forrás: TopSpeedGermany