Negyedik hó huszadika van, és mivel a TC-nél fontosnak tartjuk a számmisztikát, összegyűjtöttünk 4+2 autót, amikben egy dolog közös: 420 lóerősek. Többségük szívó, a többin csiga van, a végtelenségig tudnánk ezt folytatni.

A lóerő nem minden egy autónál, de csaknem minden autógyártónak ez a leghangsúlyosabb adata, amit elárul egy modelljéről. Ez pedig évről-évre csak folyamatosan nő, főleg az elektromos autók elterjedésével. Viszont egy dolog biztos: 2023-ban 420 lóerő még mindig sok.
1. 2014 Porsche Panamera S
Az első generációs Panamera S 2009-ben debütált, méghozzá egy 4.8-as V8-al. Ebből a V8-ból viszont csak 400 lóerőt sajtoltak ki a Panamera S-hez. A listára felkerülő értéket a facelift után, 2013-ban kapta. Külsőleg nem változtattak olyan sokat az autón, viszont az S szívéhez nem hogy hozzányúltak, hanem egyenesen kicserélték kompletten. V8 helyett jött a duplaturbós 3-literes V6, ami már kereken 420 lóerőt tudott leadni.
2. BMW M3 E92
Az emmhármasok feketebáránya, ugyanis egyedül ezt a generációt áldották meg V8-cal, azon belül is a 4 literes S65-össel. Ahogy az Audiból, úgy ebből is 420 lóerőt csavartak ki a bajorok. Kívülállósága ellenére egy nagyon közkedvelt modell a mai napig.
Amiért a fél veséd is eladnád
420 lóerős gyorsvonat érkezik, a vágány mellett kérjük vigyázzanak!
Háromféle karosszériával (kupé, kabrió, szedán) készült, a szedánból gyártották a legkevesebbet, összesen 9674 darabot, ebből körülbelül 6000 darab az USA-ban található, a többi elszórva a világban. Kupéból adtak el a legtöbbet, 16219 darabot.
3. Porsche 911 Carrera S (991.2)
A 991-es Porschét a 2011-es Frankfurti Motor Show-n mutatták be, mint a 997-es generáció utódját. A 911-es történelmében ez volt az egyik generáció, amelyből rengeteg típust értékesítettek, a sima Carrerától kezdve a GTS-en át egészen a GT2 RS Clubsportig. A listára viszont már a faceliftes Carrera S kerül fel, ugyanis ebbe került olyan 3 literes duplaturbós boxermotor, ami pontosan 420 lóerőt ad le.
A Porsche a 991-ből 8 év alatt csaknem 240 ezer darabot épített, amelyből az utolsó egy Speedster volt, ami 2019 december 20-án gurult le a gyártósorról.
4. Porsche 718 Cayman GT4
Az utolsó Porsche a listán, valamint a legfiatalabb is. A jelenlegi, harmadik generációs Boxster/Caymant 2016-ban mutatták be, amelyből a GT4-re egészen 2019-ig kellett várni. Az aggresszív külseje mellé egy erősebb, 4-literes boxert társítottak, ami nem több és nem kevesebb, mint 420 lóerős.
Viszont nem ez lett a GT4-ek teteje, ugyanis a Porsche tavaly előtt előrukkolt a GT4 RS-sel, ami már 500 lóerős lett, valamint a leszorító ereje is 25 százalékkal jobb. Többek között ezek miatt mintegy 23 másodperccel jobb köridőt ment a Nordschleifén, mint a GT4.
+1. Audi R8 Quattro 4.2 V8 FSI
Az Audi egyik legikonikusabb modern sportautójának első generációját két motorral lehetett kapni: egy 4.2-es V8-al, vagy 5.2-es V10-zel. Ebből az utóbbi volt az erősebb a maga 525 lóerejével, de a gyengébbik, 420 lóerős V8-as sem mondható gyengének.
Ilyen az élet a legdrágább Audival
Az ember úgy várja a középmotoros szupersportautót, mint a messiást, aztán rájön, hogy nem tud vele mit kezdeni.
Az R8 első generációját 2006-ban kezdték el gyártani, ami 2012-ben kapott egy kis faceliftet, valamint jött egy erősebb V10-es változat V10 Plus néven. Így még további három évig értékesítették ezt a generációt.
+2. Audi RS 4 (B7)
A listára azért került külön a két Audi, ugyanis kisebb változtatások ellenére ugyanaz a 4.2-es V8 FSI motor van a B7 RS 4-ben, mint az R8-ban. Ezáltal pedig ez is 420 lóerős, mint a motor-testvére.

Ez az RS 4 volt az első olyan RS, amit szívómotorral építettek meg – majd ezt követte a 2010-ben bemutatott RS 5, ami ugyanezt a V8-as motort kapta meg.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
