Mustang is, McLaren is, eladó prototípus is
A harmadik generációs, vagyis a Fox-platformos Mustangból volt négyhengeres, sorhatos, V6-os és V8-as is. Turbós Ford M81 McLaren Mustangból pedig 250 készült volna, de végül tíz után feladták.
Bruce McLaren 1970-ben halt meg Goodwoodban Can Am tesztelés közben, tíz évvel később pedig a McLaren versenycsapat összeolvadt Ron Dennis Project 4 nevű cégével.
A McLaren ekkor még nem gyártott utcai autót, ám mérnökei nagy erőkkel dolgoztak a turbós motorokon és a szénszálas kompozitok fejlesztésén is. Emellett a McLaren F1 csapata 1968-82 között Ford-Cosworth motorokat használt.
Mivel az 1979-es második olajválság miatt a Mustang a leggyengébb 4.2-literes V8-ccal jött ki, a 2.3-as turbós négyhengeres lett az igazán sportos opció.
Csakhogy a korai turbók 131 lóerejéhez képest a McLaren M81-es csomagja 175 lóerőt ajánlott, hála a síkolt hengerfejű, egyedileg épített McLaren-Ford motoroknak.
A vizuális csomag is erősen a Mustang Cobra fölé célzott, ezzel az M81 prototípussal pedig egy évig turnéztak, hogy aztán ez legyen a címlapfotók sztárja is.
Még az eredeti Firestone HPR gumijai is megvannak, az autóban pedig összesen 556 mérföld, vagyis 895 kilométer van.
A McLaren Mustangja nagyon drágának bizonyult, és míg a turbós négyhengerest 1981-ben már csak Kanadában árulta a Ford, 1982-re kész lett az új GT, 4.9-es V8-cal és 157 lóerővel.
A McLaren F1 csapata is mozdult a TAG-Porsche motorok irányába 1983-ra, az M81-es Mustang pedig a feledés homályába merült.
Helyette 1983-ban visszatért a Mustang Turbo GT, a korábbi turbónál megbízhatóbb injektoros motorral és 145 lóerővel.
McLaren vagy sima Turbo, a négysebességes manuális váltó volt az alap, míg a háromsebességes automata maradt opció.
160 mph, vagyis közel 260 km/h ígérete 175 lóerővel. A Stewart Warner műszerek is egyediek.
A klasszikus McLaren Kiwi logó, mely újabban lemarad a McLaren Automotive szupersportautóinak orráról.
Hány Mustang mondhatja ezt el magáról? Konkrétan tíz.
Azért az a LED-es állapotjelző a középkonzolon nem semmi.
Team McLaren M81, 0004P, vagyis prototípus.
A McLaren beledobta a Recaro LS sportüléseket is, ami eléggé európai hangulatot teremt egy Fox Mustang kabinjában.
Az alufelnik meg a Mahle gyártósorairól jöttek. Nem csoda, hogy ez egy drága Mustang lett a végére.
Volt olyan ötlet, hogy a Ford majd ezt a Mustangot is versenyezteti Európában, ám végül az angol Sierrából lett igazán sikeres pálya- és rallyautó.
Ilyen agresszív üvegszálas IMSA motorháztetőt nem sok autón látni, és a sárhányók szélesítése sem semmi.
Az Új-Zélandon született Bruce McLaren csapatának tradicionális árnyalata a Papaya Orange.
Az összes dokumentummal, plakáttal és kiegészítővel együtt a Mecum aukciósház árverezi majd el a McLaren Mustang prototípusát
Ha esetleg elfelejtenéd, hogy ez még mindig egy Ford.
Módosításokkal vagy anélkül, nem az 1980-as Mustang a legszebb Ford póni.
A Koni futóművet említettem már? A keményebb rugókkal együtt akkoriban a holland Koni gátlókat tették mindenbe. Ferrariba, Alfába, McLaren Mustangba.
Összesen tíz készült, a Mecum pedig $75,000 - $100,000 közé becsülte a májusi árverés előtt. 34 millió forintot szerinted is megérne?