Világrekordernek szánták, 44 év után ismét száguldani fog
Az Aston Martin a '70-es évek végén elsőként tervezte sorozatgyártású autóval átlépni a 200 mérföld/órás (322 km/h) álomhatárt. A mára szinte elfeledett, a retró stílust kimaxoló Bulldog konkrétan erre épült. A csupán 109 centi magas, de 4,7 méter hosszú szörnyeteget egy 5,3 literes duplaturbós V8-as mozgatta 600 lóerővel, mely az ék alakú karosszéria 0,34-es légellenállási együtthatójával bőségesnek tűnt a 200 mérföldes sebesség eléréséhez.
Az Aston Martin annyira bízott a Bulldog képességeiben, hogy az elméleti végsebességét 237 mérföldre (381 km/h) tették, ám ennek az autó végül a közelébe sem ért. Az egyetlen elkészült példány egy teszt keretében 191 mérföld/óráig (307 km/h) jutott, újra próbálkozni pedig nem volt lehetőség: a projektet a magasra szökő költségek miatt kukázták a 15-20 darabos limitált szériával együtt.

2020 tavaszán a Classic Motor Cars valahogy mégis megkaparintotta az egyetlen elkészült Bulldogot, céljuk pedig már akkor sem volt titok: ismét rápróbálnak a 200 mérföldes sebességre. Az azóta eltelt 3 év alatt 7000 munkaórát öltek az autó teljes restaurálásába, mely végre befejeződött. Bár az eredeti állapot megőrzése, visszaállítása volt a legfontosabb szempont, a csapat tagjai szerint itt-ott muszáj volt kisebb módosításokat végezni.
„Minden restauráció része, hogy egyensúlyozunk a gyári állapot helyreállítása, és az autó eredeti képességeinek reprodukálása között. Ebben az esetben nem módosítottunk a Bulldog alapvető tervezésén vagy motorján, inkább csak erősítettünk az eredeti specifikáción. Negyven éves technológiáról beszélünk, így biztosak akartunk lenni, hogy 200 mérföldes sebességnél is egyben marad [...]." - mondta Tim Griffin, a Classic Motor Cars igazgatója.
Most, hogy az autó készen áll, egy dolog maradt csak hátra. A Bulldog 44 év után, június 6-án ismét megkísérli elérni a 200 mérföld/órát.

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
