Vége a manuális Golf GTI-nek is, ha így megy át az Euro 7
Az autógyártók előre rettegnek az új emissziós normától, ha pedig az eddig bejelentett értékekkel lép majd életbe a szabály, a Volkswagen kiveszi a kézi váltót a Golfból, beleértve a sportos GTI-t is.
Miközben a DSG-vel szerelt Golf GTI eleve drágább, mint a hatsebességes manuális verzió, a brit Autocar értesülései szerint jövőre vége szakadhat az önfeledt kuplungolásnak, emennyiben addig nem tompulnak az Euro 7-es kibocsátási értékek. Ennyire egyszerű a képlet, amely természetesen az egész nyolcadik generációs Golf kínálatot érinti. Közben a VW elkaszálja az Arteont is.
2025-ben lesz a Golf GTI ötvenedik évfordulója, ám miközben erősen túlárazott különkiadásokat pillanatok alatt el tud adni belőle a Volkswagen akár Golf R formában is, a modell lényegi része most a törvényhozókon múlik.
1975-ben az első Golf GTI-t rövid áttételű négysebességes váltóval szerelték, majd 1979-ben jött az ötös manuális, kicsivel hosszabb fokozatokkal. Mostanáig minden generációból készült hárompedálos verzió.
A jelenlegi hatsebességgessel a Golf GTI 162 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, míg a DSG-vel szerelt verzió 160 grammot. Nevetségesnek tűnhet, hogy kilométerenként két grammnyi CO2-n múlik a fókuszáltabb vezetési élmény, ám ezek a realitások 2023-ban.
Más gyártóknál is hasonló folyamatok zajlanak, hiszen azt is tudjuk, hogy a jelenlegi M2 az utolsó manuális váltóval szerelt M-es BMW. Eközben még a Mini is automatákra vált, így a jelenlegi John Cooper Works az utolsó kéziváltós termékük. A Golf GTI ráncfelvarrása jövőre esedékes, a Volkswagen pedig egyszerűsíteni akar a nagyobb profit érdekében. Mindent egyfajta automata váltóval gyártani pedig valóban egyszerűbb.