Vége a manuális Golf GTI-nek is, ha így megy át az Euro 7
Az autógyártók előre rettegnek az új emissziós normától, ha pedig az eddig bejelentett értékekkel lép majd életbe a szabály, a Volkswagen kiveszi a kézi váltót a Golfból, beleértve a sportos GTI-t is.

Miközben a DSG-vel szerelt Golf GTI eleve drágább, mint a hatsebességes manuális verzió, a brit Autocar értesülései szerint jövőre vége szakadhat az önfeledt kuplungolásnak, emennyiben addig nem tompulnak az Euro 7-es kibocsátási értékek. Ennyire egyszerű a képlet, amely természetesen az egész nyolcadik generációs Golf kínálatot érinti. Közben a VW elkaszálja az Arteont is.
A VW kinyírja az Arteont, kevesebb variánst akar az autóiból
A magasabb profit kedvéért közös fejlesztésekkel és kevesebb opcióval számol a VW.
2025-ben lesz a Golf GTI ötvenedik évfordulója, ám miközben erősen túlárazott különkiadásokat pillanatok alatt el tud adni belőle a Volkswagen akár Golf R formában is, a modell lényegi része most a törvényhozókon múlik.
1975-ben az első Golf GTI-t rövid áttételű négysebességes váltóval szerelték, majd 1979-ben jött az ötös manuális, kicsivel hosszabb fokozatokkal. Mostanáig minden generációból készült hárompedálos verzió.

A jelenlegi hatsebességgessel a Golf GTI 162 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, míg a DSG-vel szerelt verzió 160 grammot. Nevetségesnek tűnhet, hogy kilométerenként két grammnyi CO2-n múlik a fókuszáltabb vezetési élmény, ám ezek a realitások 2023-ban.
Más gyártóknál is hasonló folyamatok zajlanak, hiszen azt is tudjuk, hogy a jelenlegi M2 az utolsó manuális váltóval szerelt M-es BMW. Eközben még a Mini is automatákra vált, így a jelenlegi John Cooper Works az utolsó kéziváltós termékük. A Golf GTI ráncfelvarrása jövőre esedékes, a Volkswagen pedig egyszerűsíteni akar a nagyobb profit érdekében. Mindent egyfajta automata váltóval gyártani pedig valóban egyszerűbb.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
