Az Alpine bemutatta saját fejlesztésű új platformját, amire többek között az új A110 is épülni fog.
Az Alpine Performance Platform (APP) egy alumínium váz, amely nemcsak elektromos, de belső égésű motoros autók alapja is lehet. Így nemcsak az A110, de a 2027-re várható kabrió változat, az A310 és még több be nem jelentett modell is erre fog épülni. A bejelentés azért is érdekes, mert korábban még arról volt szó, hogy a Lotusszal közösen fejlesztenek egy platformot a villanyautóknak, de ez végül nem történt meg.
Luca de Meo, a Renault csoport vezérigazgatója az Alpine Forma-1-es központjában tartott rendezvényen elmondta, hogy kiemelkedő szerepet játszik a márka identitásában a saját fejlesztésű platformjuk, ugyanis ezzel értéket is teremtenek. „Rájöttünk, hogy a mi tempónkban és a mi platformunkon kell gyártanunk [az Alpine modelleket]” – mondta.
Az APP 800 voltos elektromos architektúrával rendelkezik, de más hajtásláncokat is képes befogadni, beleértve potenciálisan egy hidrogénnel működő belsőégésű motort is - ezt már az Alpine vezérigazgatója, Laurent Rossi mondta. Rossi szerint ez a platform 200 kilogrammal könnyebb, mint más gyártók hasonló platformjai, amely miatt az új A110 nagyon könnyű és agilis lesz. A platformra épülő autók 4300 és 4850 mm hosszúak lehetnek, magasságuk pedig 1300 és 1550 mm lesz. A tervezett modellek teljesítménye 250 és 500 kilowatt között mozog, az akkumulátor mérete a tervek szerint 77 és 100 kilowattóra között lesz.
Az akkumulátorok is rugalmasabban elhelyezhetőek lesznek a platformon. A következő A110-esben egy nagyobb akkumulátor lesz az ülések mögött és egy kisebb a műszerfal előtt, míg az A310-esben az ülések mögött és a padló alatt is lesz akkumulátor, és elöl egy második motor az összkerékhajtáshoz.
Az APP-re épülő autókat a Renault észak-franciaországi Dieppe gyárában fogják gyártani. A gyárban mintegy 350 dolgozó dolgozik, a maximális termelés évi 6000 autó; az Alpine arra számít, hogy idén mintegy 4200 A110-es autót adnak el.