Ez lett volna az Alpine Nissan 350Z-je
A Renault Project W19 tulajdonképpen nem más, mint a Nissan 350Z új köntösben. Több teljes méretű agyagmodell is készült, aztán se ebből, se az Alpine feltámasztására kitalált egyéb korai ötletből nem lett termék.
2007-ben az volt a több forrásból is megerősített pletyka, hogy az Alpine 2010-re időzíti visszatérését, ráadásul a Nissan GT-R, vagyis a Premium Midship-platformra épülő sportautóval.
Ez az ötlet végül az alagsori raktárban végezte, miközben a Renault legyártott pár W19-es koncepciót is, az egyébként 2008-ig gyártott, ám 370Z-ként még egy évtizedet megélő 350Z hajtásláncával.
2012-ben, némi gazdasági válságos szünet után a Renault mégis azt találta ki, hogy inkább összeáll a brit Caterhammel, és felezve a költségeit, közös sportautó dob majd piacra. Ez nyilván azt is jelentette, hogy a W19-es orrmotoros koncepciónak már lejárt az ideje.
A francia-angol összeborulás szűk két évig tartott csupán, mivel a Renault visszavásárolta az Alpine-gyár tulajdonrészét, és nekifogott az A110 megalkotásának egyedül, a Renault Sport összes tudását latba vetve.
Mi lett volna a Caterhammel? Valószínűleg valami hasonló, mint a nemrég bemutatott elektromos koncepció, a Project V. Ezt ugyan Anthony Jannarelly tervezte, de maradt benne bőven az Alpine formavilágából is.
A középmotoros, négyhengeres motorral és teljesen egyedi alumínium platformra épülő A110 végül 2017-re lett kész, utódja pedig már elektromos lesz, mint ahogy a legújabb Caterham is. Nagyjából ez az Alpine feltámasztásának másfél évtizede, az ötletek szintjén. A koncepciókért felelős Axel Breun persze többet is tudna mesélni.