Villanyosítás: normális méretű autók nélkül nem fog menni
Új választ találtak arra, miért drágák a villanyautók, máshol keresve a jelenség okát. A megoldást a normális méretű autók jelenthetik egy amerikai szervezet szerint.
A drága piaci termékeknek nem feltétlenül azért magas az áruk, mert objektíve sokba kerülnek, lehet, hogy csak relatíve kell sokat fizetni értük ahhoz képest, mennyi pénzük van a vevőknek. Azaz a vásárlók alulfizetettek lehetnek - egyebek mellett ezt az egyébként kézenfekvő ellentmondást hozza fel a Jalopnik autós portál a villanyautók árát firtató cikkében, amely a Ford példáját mutatja be.
Óriási villanyautós mínusz
A Ford például nem csinál titkot abból, hogy nehezen áll át az elektromos autók gyártására és egyelőre hatalmas veszteséggel árulja azokat.
Az autógyártó 2023 közepén jelezte, hogy ebben az évben dollármilliárdokat veszíthet az elektromos autók eladásán. A bejelentés másik része szerint visszaveszik ezek gyártását, hogy hozzáigazítsák a kínálatot a vártnál gyengébb kereslethez. A Ford ezzel gyakorlatilag arra a utalt, hogy nincs elég pénze a vevőknek a villanyautókra.
Normális méretű villanyautókra van szükség
A The American Prospect közpolitikai intézet azonban vitába szállt a Forddal. A szervezet azt mondja, a villanyautók nem kerülnek sokkal többe, mint a hozzájuk hasonló hagyományos meghajtású autók, csak éppen a kereslethez képest túl drágák.
A szervezet szerint az autógyártók nem olyan modelleket kínálnak, amelyeket az átlagautós megvásárolhatna magának. A Ford például F-150 Lightningjével vagy Mustang Mach-E-jével a fizikailag a legnagyobbak közé sorolható, egyben legnagyobb nyereséggel eladható modelleket villamosította.

A szervezet a Kelly Blue Book autóipari adatszolgáltatóra hivatkozik, amely szerint a villanyautók átlagára 55 ezer dollár (19,5 millió forint), miközben a hozzájuk hasonló hagyományosak autók átlag 50 ezer dollárba (17,7 millió forint) kerülnek. A gond az, hogy az autógyártók követni akarják az autósok kisteherautó- és SUV-mániáját. Nem nagyon kínálnak olcsóbb szedánokat elektromos meghajtással. Igaz, ezen a téren már történt valami az amerikai piacon: Auto NewsResearch & Data Center kutatóintézet 2023 első negyedéves adatai azt mutatták, hogy a teljes piacot, azaz a hagyomámyos és elektromosokat együtt nézve a szedánok piaci részesedése 21,4 százalékra nőtt a 2021 utolsó negyedévében elért 19,7 százalékos mélypontról.
Nemcsak a vevők, a munkások pénztárcája is kulcskérdés
Ezzel kapcsolatban a The American Prospect el akar oszlatni egy régi mítoszt. E szerint a XX. század elején a Ford azért fizetett az átlagosnál magasabb bért a munkásainak, hogy azok meg tudják vásárolni a gyár T-modell autóját. Valójában a cégalapítót vezetőtársai beszélték rá, hogy többet fizessen, mint amit más vállalatoknál kereshetnének az emberek, mert így tudja megtartani az alkalmazottait és tudja elkerülni a káros fluktuációt.
Nincs új a nap alatt: az Amazon online kiskereskedő az elmúlt években ugyanezt csinálta. Valamivel többet fizet a raktáraiban dolgozó munkásoknak, mint amit a lakóhelyük környékén más cégeknélkereshetnének. Ezért az Amazont választják, figyelmen kívül hagyva, hogy jóval nagyobbmunkaintenzitással kell ennél a cégnél dolgozniuk, mint ha máshoz helyezkednének el.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
